RankBrain! Как колибрито на Google започна да мисли

  by    0   0

На 26 октомври Google потвърди съществуването на един нов самообучаващ се компонент в алгоритъма си на търсене – RankBrain. Компанията казва, че по същество той е един нов изкуствен интелект. На база многобройните търсения, които се извършват всеки ден, той ще направи връзката между определена заявка и резултатите, които биха отговорили най-точно на нея, въпреки че не съдържат нейните ключови думи. Прочетете в нашата статия какво е RankBrain и как това „мозъче“ накара най-използваната търсачка в света да мисли.

През 2013 година Google официално именуваха своя търсещ алгоритъм Hummingbird, което в превод означава колибри. Оттогава само за 2 години малката птичка еволюира и доказа на света, че няма друга като нея, когато става въпрос за откриването на правилните резултати. На 26-ти октомври компанията ни изненада с една учудваща новина. Тя съобщи, че от началото на 2015 алгоритъмът притежава един нов и вече основен елемент – RankBrain, който филтрира и открива връзката между различните думи и изрази в интернет пространството.

RankBrain замества ли Hummingbird?

Важно е да разберем, че RankBrain не замества Google алгоритъма, а е важна част от него. Той е един от хилядите ранкинг „сигнали“ на Google, които филтрират всяко едно търсене и помагат за откриването на най-правилните резултати. По данни на Google Hummingbird алгоритъмът на търсене се състои от цели 10 000 такива сигнала, като в сравнение с него другата популярна интернет търсачка Bing има едва 1 000.

Greg Corrado, старши научен сътрудник в Google, заяви, че RankBrain е третият по важност сигнал в подбора на резултати на една заявка за търсене. Другите 2 основни сигнала Google предпочита да запази в тайна.

Какво точно е RankBrain?

По същество RankBrain е самообучаваща се интелигентна система за обработване на намерените резултати. Тя е един нов изкуствен интелект, който всеки ден обработва една огромна част от минали търсения и се учи, като прави предположения кои думи и изрази може да имат сходно значение. По този начин търсачката успява да се справи по-добре с двусмислените запитвания, които се получават всеки ден и да филтрира техните резултати. В много случаи страницата, която искаме да намерим, не съдържа точните думи, които сме въвели в търсачката. Именно при тези търсения се проявява RankBrain.

Най-общо казано RankBrain интерпретира нашето зададено търсене и ни дава най-уместните резултати, които може и да не съдържат точно тези думи, които сме изписали.

Как работи RankBrain?

Изкуственият интелект на RankBrain идва под формата на математически единици, които се наричат вектори. Когато се сблъска с дума, която не знае, RankBrain ще помогне да се формулират предположения за това за какво е била заявката и съответно да филтрира резултатите, правейки алгоритъма по-ефикасен при боравене със запитвания, които не са правени досега. Според Corrado всеки ден тези търсения представляват близо 15% от всички направени заявки.

Как да разберете дали RankBrain помага на Вашето търсене?

Ако се питате кога ще видите ефекта на RankBrain във Вашите резултати, отговорът е, че вече сте го видели.

Ще направим едно тестово търсене за музеите, които трябва да посетите по света. Нарочно използваме думите „важни“ и „на планетата“, за да проверим каква връзка ще направи RankBrain елементът на алгоритъма.

museums

Запитвайки кои са най-важните музеи на планетата, които трябва да посетим, Google алгоритъмът ще ни покаже всички резултати с „най-посещавани“, „най-добри“ и „топ-музеи“ по света. RankBrain ще предположи, че именно тези резултати ще удовлетворят нашето търсене, ще отговорят най-точно на запитването ни и ще ги сортира по релевантност. Изкуственият интелект ще открие сходството между това дълго и сложно първоначално запитване и тези няколко по-къси и прости резултати.

Питаме се накъде ли ще продължи да се развива най-иновативната компания в света, след като вече изобрети самоуправляващата се кола, Google Glass, интегрира изкуствен интелект в своята търсачка и работи върху Google lens и разпространяването на интернет навсякъде по света с Project Loon. Знаем обаче, че нейното следващо начинание ще е още по-вълнуващо и ще промени живота ни.


Подобни публикации

Панама Гейт – адът започва с outdated версия на WordPress и Drupal

PG-300-262Може ли пропуснат ъпдейт на WordPress или Drupal да доведе до огромни финансови загуби и удар по репутацията на множество видни личности? И как протече полетът на Panama Papers от криптиран и сигурен сторидж до облакът на Amazon? Станахме свидетели на най-голямото изтичане на документи познато в историята до сега – 2.6 TB данни и […]


Прочети повече →

Zdrasti, Sofia! България стана 73-тата локация на CloudFlare в света

cloudflareНа 24 декември CloudFlare обяви, че София е най-новата локация в тяхната мрежа за доставяне на съдържанието. ICN.Bg предлага на своите клиенти възможността да активират услугите на CloudFlare, като за всички потребители на споделен хостинг те са напълно безплатни. Прочетете повече за новата точка на присъствие и как София се нареди до големите световни градове с […]


Прочети повече →

One-page website – новата стара страст на уеб дизайнерите

One-page-web-300-262Знаете ли какво е One-page website? Това е уебсайт, чието съдържание и код се отварят наведнъж и се показват на една единствена страница. Той няма подстраници, защото всичко, от което потребителят има нужда, се намира пред очите му. Прочетете в нашата статия малко повече за one-page дизайна, какви са неговите предимства и какви уникални страници […]


Прочети повече →

WordPress 4.4 рилийз – най-добрия коледен подарък за блогъра

WP-4-4-300-262WordPress 4.4 е следващият голям рилийз на най-популярната платформа за създаване на сайтове. След като вече Ви запознахме с едни от най-използваните security плъгини за Вашия WP сайт, е време да обърнем внимание на промените и новите подобрения в новата версия 4.4. Прочетете в нашата статия какво да очакваме от нея и научете какво друго освен […]


Прочети повече →

5 съвета за по-добър брандинг на малкия бизнес

branding-300-262Брандът е един от основните елементи, които определят същността на един успешен бизнес. Без значение дали сте собственик на голяма международна компания или имате малък електронен магазин, Вашият бранд трябва да въплъщава в себе си ценностите, с които искате той да се асоциира. Преди обаче да успеете да изградите една добра брандова идентичност трябва да дефинирате кои сте […]


Прочети повече →