Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

  by    0   0

След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата Google AdWords. Какво ще научиете? Как да направите 10/10 послание, как се осъществяват плащанията, как да видите рейтинга на избраните ключови думи, как да предложите специална промоция на потребител, който вече е гледал даден продукт и още много други съвети и насоки за това как да направите успешен старт с Adwords – вижте в нашата специална статия по въпроса!

  1. Ако сайтът ни е за клиенти от цял свят, какъв time zone трябва да използваме?

Ако сайтът е за клиенти от цял свят и чрез един Гугъл Адуърдс акаунт ще се рекламира в различни локации, логично би било да настроим времевата зона на акаунта според локацията, за която ще рекламираме основно.

  1. Бихте ли препоръчали курсове (онлайн) или книги за начинаещи в тази сфера?

Що се отнася до успешните кампании в AdWords ви препоръчвам да използвате Google Help центъра на AdWords ,  както и официалния блог на Google Adwords.

  1. Как можем да извадим от статистиката на Analytics собствените ни влизания?

Нашите собствени влизания в сайта могат да се изключат от статистиката на Гугъл Аналитикс чрез създаването на филтър за ip aдреси. Подробно описание как става това можете да видите тук.

  1. Какво е минималното количество посетители, за да сработи remarketing таргетирането?

Минималното количество, за да тръгне рекламата в дисплейната мрежа, за един ремаркетинг лист е 100 посетители, а за ремаркетинг за мрежата за търсене, трябва да има най-малко 1000 посетители в списъка.

  1. Има практика при големите онлайн магазини да ни изпращат по e-mail напомняне да си довършим поръчката. Как може да се обвърже с e-mail marketing-a ?

Тези имейли за довършване на поръчката не се правят през Google AdWords. AdWords предлага опция само за показване на реклами в gmail на въведен списък с имейл адреси.

  1. А защо просто не се използва Keywords Planner-а?

За търсене на ключови думи може да се използва и Keyword Planner-a, който предоставя AdWords, но статистиката, която предлага SerpStat e по-актуална. Като в допълнение може да се види информация за това по кои ключови думи рекламират конкурентите ви, както и информация за това по кои търсения органично се показва вашия или конкурентен сайт (което дава допълнителни идеи за ключови думи, които да включите в кампанията си).

  1. От къде да видим менюто за конкуренцията?

На избраното от вас ниво, избирате “keywords” → “details”  → “auction insights”.

  1. Възможно ли е в една кампания да има broad match и exact match?

Да, може в една кампания ключовите думи да са в различни типове на съвпадение. Независимо дали това е така или не, трябва да се наблюдава представянето на кампанията и според натрупаната статистика да се оптимизира.

  1. Платена реклама и органични показвания

1

2

Първият пример е платена реклама, а вторият е органичен резултат. И двете се появяват по едно и също време на едно и също търсене “обувки”. Визуалната разлика между тях е надписът “ad’’.

  1. Как да направим 10/10 послание?

В една кампания създавайте специфични рекламни съобщения, които се отнасят до конкретния продукт/услуга, за да сте максимално точни спрямо търсенето на потребителите. Изтъкнете предимствата на вашия продукт, както и това, което ви отличава и прави по-добри от конкуренцията. Винаги използвайте призив към действие (Call-to-action), за да може насочите хората към предприемането на желаното от вас действие – поръчка, попълване на анкета или друго. Създайте повече от едно рекламно съобщение, за да сравните ефективността на посланията и да оптимизирате на база на това. Използвайте възможно най-релевантната целева страница към дадения текст и към ключовата дума. Използвайте ключовите думи или част от тях и в посланието.

  1. От какви параметри зависи посланието да е със рейтинг 10 от 10

От думите които да се използват.

  1. Как да се пишат самите реклами?  

Можете да научите повече в нашето специално ръководство тук.

  1. Рекламата в YouTube от тук ли се стартира?

Да, YouTube рекламната кампания се стартира от Google AdWords. Тук може да прочете повече.

  1. A как става самото плащане в AdWords?

Въвеждате данните на кредитната си карта и можете да изберете от 2 опции за плащане. Едната е с кредитиране от Google AdWords и съответно с автоматични транзакции от негова страна, а другата с предварително зареждане от ваша страна на сума в акаунта, която ще се използва за рекламата ви.

Повече информация по въпроса ще намерите тук

  1. Може ли линк към подробен видео туториал, с английско аудио, за Adwords, който да е препоръчан от Валя – за начинаещи и за средно напреднали?

Това е каналът на AdWords, тук ще намерите много полезна информация.

  1. Какъв текст е подходящ за реклама , за да имаме по-висок рейтинг?

Привлекателен, максимално обективен, да съдържа части от ключовите думи, да призовава към действие.

  1. Как да преценим дали дадена ключова дума е негативна или позитивна?

Най-общо казано в зависимост от това дали предлагате този продукт/услуга или не.

Пример: ако вие предлагате във вашия сайт спортни стоки, но не и маратонки (а те също са спортна стока), то всички търсения, свързани с маратонки се превръщат в негативни ключови думи.

  1. Тези конкуренти ние ли сме ги въвели или Google ни ги показва?

В таба „Auction Insights“ Google Adwords ни показва основните ни конкуренти.

  1. Колко време обикновено се оставя дадена кампания, докато се прецени, че не работи?

Това е доста субективно. Зависи от обема на импресиите и кликовете, които генерира (не може да се извади релевантна статистика за кампания, която през целия си период на активност, независимо колко дълъг е бил той, е имала само 20 импресии и 5 клика например). Зависи какви усилия се полагат, за да се оптимизира тя, какви са заложените маркетингови цели, дали услугата/продуктът е обвързан със сезонност, с какъв бюджет разполага кампанията и дали той е достатъчен и др.

  1. Ако имаме две реклами в които има дублиращи се ключови думи и двете реклами ли ще се покажат по едно и също време?

Не. Зависи как се е представила всяка една от рекламите по тези търсения досега. Google AdWords ще предпочете да показва рекламата, която е с по-добро представяне до момента и има най-голяма вероятност да се превърне в клик/конверсия (в зависимост от зададения начин на оптимизация).

  1. Колко често трябва да бъде обновявана една реклама, т.е. за какъв период е добре да бъде пусната?

Зависи дали информацията в рекламното послание е актуална към днешна дата. Ако посланието е обвързано с условия, които вече не са валидни, то трябва да актуализирате посланията всеки път, когато условията се променят. Дори и да не е така, е добре да тестваме нови рекламни текстове, които биха могли да се представят по-добре.

  1. Когато говорим за стартиращ бизнес свързан с предлагането на услуги, първоначалните реклами да имат ли за цел трафик към уебсайта или директно към конкретни услуги да се случва таргетирането?

Зависи от маркетинговите ви цели – дали желаете само да привлечете вниманието на потребителите към вашия бранд или желаете те да взаимодействат със съдържанието на сайта ви /да конвертират/.

  1. Знаете ли инструмент / уебсайт, който да измерва успеха /по дадени критерии/ на посочени от мен чужди Adwords-реклами?

Можете да разглеждате реклами на конкуренти през инструмента на serpstat, също така можете да гледате спрямо вашите конкуренти как се представяте (в проценти) от репорт Auction Insights.

  1. Къде мога да видя по коя ключова дума ни намират най-често?

Това може да се направи, когато сте на ниво кампания от таб „keywords’’ → колона „impressions’’, селектирате по низходящ ред и така виждате ключовата дума, която се е показвала най-много.

  1. Къде мога да видя, кои страници от сайта са най-посещавани и колко е прекараното време на тях?

Чрез инструмента Google Analytics.

  1. Възможно ли е да видя ключовите думи на конкурентите?

Да. Чрез инструмента Serpstat може да видите думите, по които рекламират конкурентите.

  1. Къде мога да видя дали въведените ключови думи са с добър рейтинг?

Първо избирате на какво ниво искате да прегледате думите – рекламна група или кампания. След това избирате таб „keywords’’ → „columns’’ → „modify columns’’ → „attributes“ → избирате Qual. Score. Това е метриката, която показва рейтинга на всяка дума.

  1. Как мога да пусна банер на продуктите, който клиента е гледал?

     Това може да направите чрез създаването на кампания за динамичен ремаркетинг. При създаването на кампанията избирате “само за дисплейната мрежа”, настройвате останалите настройки както е описано тук след което можете да преминете към създаването на динамичната реклама, за което ще намерите подробности тук. Така ще създадете банер, който ще се показва, на посетителите на вашия сайт.

  1. Мога ли да пусна реклама в Youtube, който да излиза при определени ключови думи от заглавието?

Да, можете. Чрез таргетиране по ключови думи за кампанията.

Намерете още ценни съвети и информация на нашия уеб сайт, блог и помощна страница!

Задавайте своите важни Google AdWords въпроси на имейл адрес webinars@icn.bg . Там можете да ни изпратите и вашите предложения за интересни теми за предстоящите ни уебинари или блог статии.

Свалете презентация от уебинара „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

 Изтеглете презентацията

Гледайте запис от уебинара в нашия Youtube канал!

 Гледайте видеото

Свалете онлайн книгата на дигитална агенция PPC.bg „SEO за WordPress“:

 SEO за WordPress

Прочетете още:

Онлайн ръководство „Ръководство стъпка по стъпка: Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?

Статия „Как да създадем успешен рекламен текст за Google AdWords?


Подобни публикации

Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

mail-web-client-300-262В днешно време благодарение на Интернет можем да изпратим имейл от една точка на света до друга само с един клик и то за секунди. Писането и четенето на имейли е неразделна част от нашето ежедневие и съществуват много устройства, които можем да използваме за тази цел – настолни компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони. Освен […]


Прочети повече →

Най-добрите плъгини в WordPress – Част 1

wp-plugins-300-262-02Плъгините в WordPress са една честа тема за разговор от феновете на платформата. Кои да добавим? Кои ще са полезни за целта на уебсайта ни? Има ли плъгин, който може да реши наш конкретен проблем? В тази поредица от статии ще разгледаме едни от най-полезните WordPress плъгини, които могат да са от изключително значение за […]


Прочети повече →

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Участвай в онлайн конкурса на EURid за .eu и .ею домейни!

eurid-blog-2017Ако си притежател на .eu или .ею домейн, не пропускай да вземеш участие със сайта си в престижния онлайн конкурс организиран от EURid – официалния регистър на европейските домейни. Четвъртото издание на успешното онлайн състезание ще приеме сайтове от всякакъв мащаб и сфера на дейност. Участниците от непрекъснато разрастваща се европейска онлайн общност ще се […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →