Сайтове и органично търсене: SEO от техническа гледна точка

  by    0   0

Ако попитаме трима различни човека какво означава SEO и как да се класираме оптимално добре в търсачките, със сигурност ще получим три различни отговора. Най-общо днешната SEO индустрия е разделена в две взаимосвързани полета: техническа оптимизация и съдържание. Способността да създавате релевантно съдържание, което да кореспондира на аудиторията и да комуникира с бранд идентичността, е ключов фактор за успеха на всеки сайт. Ако говорим обаче за техническа оптимизация, споровете са много и истината се крие някъде там. В следващите редове за вас събрахме съветите на експертите как да оптимизирате технически сайта си. Да поговорим за фундаменталните практики в техническата оптимизация едно по едно.

Crawl достъпност

Търсачките използват автоматични ботове, познати още и като spiders, за да намерят и обходят съдържанието онлайн. Google ботовете откриват url като следват линкове и карти на сайтове, интерпретират съдържанието, добавят сайтовете към Google индекса и ги класират спрямо заявките за търсене, към които съдържанието изглежда най-релевантно. Това означава, че ако Google не може ефективно да обходи съдържанието на вашия уебсайт, той няма да се представи добре при органичните търсения. Това означава, че за вас е добре да максимизирате ефективността от посещението на Google бота на вашия сайт.

 

Архитектура и карта на сайта

Помислете внимателно за информационната архитектура на сайта си. Организацията на сайта трябва да бъде следствие от внимателно проучване на навиците при търсене на потребителите и техните намерения. Логическа, пирамидална йерархия, в която най-ценните за потребителите страници са най-лесно достъпни. Добре е да се запознаете с последните тенденции в сферата на информационната архитектура, които можете да видите тук.

Търсачките могат лесно да бъдат запознати със структурата на вашия сайт. Използвайте XML sitemap. Особено подходящо за големи сайтове с множество страници. Декларирайте картата на сайта използвайки robots.txt, по следния начин:

Sitemap: http://yourdomain.com/sitemap-index-file.xml

Можете да създадете карта с множество безплатни инструменти, например: Yoast SEO Plugin за WordPress или http://www.xml-sitemaps.com/.

 

Блокирано съдържание

Има ситуации, в които е възможно да желаете търсачките да не достигат до цялото съдържание на сайта ви. Тогава целта ни е да не показваме определени URL адреси в органичното търсене. Robots meta таговете са част от Robots Exclusion Protocol (REP) и могат да бъдат използвани да инструктират търсачките да не показват това съдържание. Синтаксисът е много опростен:

<meta name=“robots“ content=“noindex,nofollow“>

Използват се множество стойности като noindex и nofollow.

Могат да бъдат приложени също посредством HTTP хедър наречен X-Robots-Tag. Например в Apache с активиран mod_headers, можете да предпазите PDF файлове от индексиране посредством:

<FilesMatch „.pdf$“>   Header set X-Robots-Tag „noindex, nofollow“</FilesMatch>

Важно е да отбележим, че всеки домейн или поддомейн използва конкретен robots.txt файл. А ето и пример как да използвате Allow и Disallow

User-agent: *Disallow: /blocked-directory/Allow: /blocked-directory/allowed-file.pdf$

Подробности за изискванията на Google в това отношение можете да видите тук.

https://support.google.com/webmasters/answer/6062596

Пренасочване и презаписване

В ситуации, в които дублирано или старо съдържание има ново URL най-добрата опция е да имплементирате server side пренасочване. По този начин посетителите на сайта ви ще бъдат насочени конкретно към желания от вас линк. Винаги използвайте редирект 301 (постоянен), а не основния код на Apache 302 (временен).
Ще покажем лесен пример в Appache, използвайки .htaccess конфигурационния файл. Когато извършваме сложни пренасочвания, е необходимо да използваме mod_rewrite модул, но можем да използваме и само Redirect и RedirectMatch директивите в много по-лесния mod_alias.
Можете да пренасочите конкретен файл или цяла директория с нейното съдържание към новата локация използвайки 301 redirect по следния начин:

Redirect 301 /old-file.html http://www.yourdomain.com/new-file.htmlRedirectMatch 301 ^/old-directory/ http://www.yourdomain.com/new-directory/

Canonical Tag

В ситуации, в които server-side пренасочването е невъзможно или неподходящо можете да използвате фикс със следния елемент:

rel=“canonical“.

Тагът ни дава възможност да индикираме към търсачките предпочитания URL адрес на страница. Да използвате тагът е много лесно. Добавете link елемент с rel=“canonical“ атрибут в head секцията на желаната страница. Ето и промер с home страницата:

  • http://www.yourdomain.com
  • http://www.yourdomain.com/index.html
  • http://www.yourdomain.com?sessionid=1988

Използвайки тагът ще покажете на търсачките коя версия на страницата да се показва на потребителите:

<link rel=“canonical“ href=“http://www.yourdomain.com“>

За разлика от пренасочването canonical tag не засяга линка, които се показва в адресната линия на потребителите. Той е просто подсказка към търсачките как да третират различните варианти на една и съща страница. Бъдете сигурни, че URL адресите във вашите canonical тагове са коректни. Канонизирането на целия сайт към една единствена страница е изключително опасно.

Повече за техническата страна на SEO оптимизацията очаквайте в продължението на статията.


Подобни публикации

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →