Сайтове и органично търсене: SEO от техническа гледна точка

  by    0   0

Ако попитаме трима различни човека какво означава SEO и как да се класираме оптимално добре в търсачките, със сигурност ще получим три различни отговора. Най-общо днешната SEO индустрия е разделена в две взаимосвързани полета: техническа оптимизация и съдържание. Способността да създавате релевантно съдържание, което да кореспондира на аудиторията и да комуникира с бранд идентичността, е ключов фактор за успеха на всеки сайт. Ако говорим обаче за техническа оптимизация, споровете са много и истината се крие някъде там. В следващите редове за вас събрахме съветите на експертите как да оптимизирате технически сайта си. Да поговорим за фундаменталните практики в техническата оптимизация едно по едно.

Crawl достъпност

Търсачките използват автоматични ботове, познати още и като spiders, за да намерят и обходят съдържанието онлайн. Google ботовете откриват url като следват линкове и карти на сайтове, интерпретират съдържанието, добавят сайтовете към Google индекса и ги класират спрямо заявките за търсене, към които съдържанието изглежда най-релевантно. Това означава, че ако Google не може ефективно да обходи съдържанието на вашия уебсайт, той няма да се представи добре при органичните търсения. Това означава, че за вас е добре да максимизирате ефективността от посещението на Google бота на вашия сайт.

 

Архитектура и карта на сайта

Помислете внимателно за информационната архитектура на сайта си. Организацията на сайта трябва да бъде следствие от внимателно проучване на навиците при търсене на потребителите и техните намерения. Логическа, пирамидална йерархия, в която най-ценните за потребителите страници са най-лесно достъпни. Добре е да се запознаете с последните тенденции в сферата на информационната архитектура, които можете да видите тук.

Търсачките могат лесно да бъдат запознати със структурата на вашия сайт. Използвайте XML sitemap. Особено подходящо за големи сайтове с множество страници. Декларирайте картата на сайта използвайки robots.txt, по следния начин:

Sitemap: http://yourdomain.com/sitemap-index-file.xml

Можете да създадете карта с множество безплатни инструменти, например: Yoast SEO Plugin за WordPress или http://www.xml-sitemaps.com/.

 

Блокирано съдържание

Има ситуации, в които е възможно да желаете търсачките да не достигат до цялото съдържание на сайта ви. Тогава целта ни е да не показваме определени URL адреси в органичното търсене. Robots meta таговете са част от Robots Exclusion Protocol (REP) и могат да бъдат използвани да инструктират търсачките да не показват това съдържание. Синтаксисът е много опростен:

<meta name=“robots“ content=“noindex,nofollow“>

Използват се множество стойности като noindex и nofollow.

Могат да бъдат приложени също посредством HTTP хедър наречен X-Robots-Tag. Например в Apache с активиран mod_headers, можете да предпазите PDF файлове от индексиране посредством:

<FilesMatch „.pdf$“>   Header set X-Robots-Tag „noindex, nofollow“</FilesMatch>

Важно е да отбележим, че всеки домейн или поддомейн използва конкретен robots.txt файл. А ето и пример как да използвате Allow и Disallow

User-agent: *Disallow: /blocked-directory/Allow: /blocked-directory/allowed-file.pdf$

Подробности за изискванията на Google в това отношение можете да видите тук.

https://support.google.com/webmasters/answer/6062596

Пренасочване и презаписване

В ситуации, в които дублирано или старо съдържание има ново URL най-добрата опция е да имплементирате server side пренасочване. По този начин посетителите на сайта ви ще бъдат насочени конкретно към желания от вас линк. Винаги използвайте редирект 301 (постоянен), а не основния код на Apache 302 (временен).
Ще покажем лесен пример в Appache, използвайки .htaccess конфигурационния файл. Когато извършваме сложни пренасочвания, е необходимо да използваме mod_rewrite модул, но можем да използваме и само Redirect и RedirectMatch директивите в много по-лесния mod_alias.
Можете да пренасочите конкретен файл или цяла директория с нейното съдържание към новата локация използвайки 301 redirect по следния начин:

Redirect 301 /old-file.html http://www.yourdomain.com/new-file.htmlRedirectMatch 301 ^/old-directory/ http://www.yourdomain.com/new-directory/

Canonical Tag

В ситуации, в които server-side пренасочването е невъзможно или неподходящо можете да използвате фикс със следния елемент:

rel=“canonical“.

Тагът ни дава възможност да индикираме към търсачките предпочитания URL адрес на страница. Да използвате тагът е много лесно. Добавете link елемент с rel=“canonical“ атрибут в head секцията на желаната страница. Ето и промер с home страницата:

  • http://www.yourdomain.com
  • http://www.yourdomain.com/index.html
  • http://www.yourdomain.com?sessionid=1988

Използвайки тагът ще покажете на търсачките коя версия на страницата да се показва на потребителите:

<link rel=“canonical“ href=“http://www.yourdomain.com“>

За разлика от пренасочването canonical tag не засяга линка, които се показва в адресната линия на потребителите. Той е просто подсказка към търсачките как да третират различните варианти на една и съща страница. Бъдете сигурни, че URL адресите във вашите canonical тагове са коректни. Канонизирането на целия сайт към една единствена страница е изключително опасно.

Повече за техническата страна на SEO оптимизацията очаквайте в продължението на статията.


Подобни публикации

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →