Сайтове и органично търсене: SEO от техническа гледна точка – Част 2

  by    0   0

В предишната статия ви запознаехме с едни от най-важните съвети за това как да оптимизирате сайта си технически.  Време е да подправим нашето онлайн присъствие с нова порция SEO техники за по-добро позициониране. Не сменяйте канала, защото сме подготвили за вас нещо специално!

Невидимо съдържание (Unparsable content)

Сайтове, използващи усилено AJAX и JavaScript фреймуърк, като AngularJS са необлагодетелствани по отношение на SEO. Проблемът идва от факта, че такива сайтове разчитат на # фрагментирани URL. Фрагмент идентификаторите не се изпращат като част от HTTР заявката, а често се използват за прескачане от една част на сайта към друга. Javascript фреймуърците следят за промени единствено в хеш фрагмента, като променят страницата динамично без да изпращат допълнителни заявки към сървъра. Или казано накратко Google bot не работи добре с URL съдържащи хеш фрагменти.

Решението, предложено от Google през далечната 2010 г., включва замяна на # с т.н. hashbang (#!). Благодарение на него Google ботът ще модифицира всеки URL адрес на сайта ви по следния начин:

Original: yourdomain.com/#!content

Modified: yourdomain.com/?_escaped_fragment_=content

Всичко след #! се подава към сървъра в специален URL параметър наречен _escaped_fragment_. Вашият сървър трябва да е конфигуриран да отговаря на този тип заявки със статичен HTML снапшот на динамичното съдържание.

HTML5 стандартът пък от своя страна предлага дори по-добро решение, т.н History API, подробна информация за което можете да видите тук: Dive Into HTML5.

pushState методът ни позволява да манипулираме историята на браузъра като променяме URL адресът, който се показва в адресната лента без да се извършват допълнителни заявки към сървъра. Комбинация от чиста структура на URL и преимуществата на интерактивността на JavaScript.

Бързина на страницата и мобилна версия

Алгоритъмът на търсачките е изключително чувствителен по отношение на ползваемост на страниците, скорост на зареждане и оптимизация за мобилни устройства. Предпочитано решение в областта е responsive дизайна. По отношение на скоростта, проблемът е не само в bounce rate-a, а във факта, че скоростта на зареждане на страницата наистина влияе в класирането при търсене.

Съществуват множество готови решения, които ще ви помогнат да идентифицирате кое бави сайта ви. Може да опитате https://gtmetrix.com/

Традиционни първи стъпки към подобряване на скоростта на зареждане са:

  • Имплементиране на gzip компресия
  • Минифициране на assets като стилове и скриптове
  • Контрол на кеширането на браузъра с хедър Expires
  • Ограничаване до минимум на HTTP заявките, въпреки че това няма да е валидно, когато HTTP2 стандартът се възприеме изцяло.

Диагностика на индексираното съдържание

Замисляли ли сте се каква част от съдържанието на сайта ви е индексирано? Въвеждайки:

site:yourdomain.com

в Google ще видите списък на индексираните страници.

Site операторът може да бъде още по-мощен в няколко комбинации с:

inurl, intitle оператор за точен резултат („…“), негативен (-) оператор.

Няколко практични идеи:

  • Проверка за случайно индексирани поддомейни или тестови версии на страници. Ако всички ваши страници би следвало да използват www, можете да проверите дали в някои URL адреси тази част не липсва.
site:yourdomain.com -inurl:www
  • Проверка за няколко версии на home страницата използвайки <title> tags. Много често можете да откриете root домейна и index.html индексирани отделно, например: yourdomain.com и yourdomain.com/index.html.
site:yourdomain.com intitle:"Your Homepage Title"
  • Проверка за URL адрес с параметри, които не променят съдържанието на страницата, напр. URL с ID за сесия или афилиейт линкове, които могат да доведат до множество страници с повтарящо се съдържание.
    site:yourdomain.com/directory/ inurl:trackingid=

Мултиезичност и ориентация към конкретния регион

Уебсайтове, които са предназначени за повече от един език или държава, са особено предизвикателство по отношение на дублираното съдържание. Структурата на подобен тип сайтове трябва да се планира с особено внимание, като добра отправна точка са насоките, които Google дава.

При всички ситуации обаче rel="alternate" hreflang="x" атрибутите трябва да се използват като сигнал към търсачките, например по следния начин:

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/en" hreflang="en">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/de" hreflang="de">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/fr" hreflang="fr">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/fr-ca" hreflang="fr-ca">

И за финал: Ако все пак не сте сигурни в това, което правите, добре е да потърсите помощта на специалист в областта на оптимизацията. Все пак от позиционирането ви в търсачките зависи до голяма степен успеха на онлайн бизнеса ви!


Подобни публикации

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →