Сайтове и органично търсене: SEO от техническа гледна точка – Част 2

  by    0   0

В предишната статия ви запознаехме с едни от най-важните съвети за това как да оптимизирате сайта си технически.  Време е да подправим нашето онлайн присъствие с нова порция SEO техники за по-добро позициониране. Не сменяйте канала, защото сме подготвили за вас нещо специално!

Невидимо съдържание (Unparsable content)

Сайтове, използващи усилено AJAX и JavaScript фреймуърк, като AngularJS са необлагодетелствани по отношение на SEO. Проблемът идва от факта, че такива сайтове разчитат на # фрагментирани URL. Фрагмент идентификаторите не се изпращат като част от HTTР заявката, а често се използват за прескачане от една част на сайта към друга. Javascript фреймуърците следят за промени единствено в хеш фрагмента, като променят страницата динамично без да изпращат допълнителни заявки към сървъра. Или казано накратко Google bot не работи добре с URL съдържащи хеш фрагменти.

Решението, предложено от Google през далечната 2010 г., включва замяна на # с т.н. hashbang (#!). Благодарение на него Google ботът ще модифицира всеки URL адрес на сайта ви по следния начин:

Original: yourdomain.com/#!content

Modified: yourdomain.com/?_escaped_fragment_=content

Всичко след #! се подава към сървъра в специален URL параметър наречен _escaped_fragment_. Вашият сървър трябва да е конфигуриран да отговаря на този тип заявки със статичен HTML снапшот на динамичното съдържание.

HTML5 стандартът пък от своя страна предлага дори по-добро решение, т.н History API, подробна информация за което можете да видите тук: Dive Into HTML5.

pushState методът ни позволява да манипулираме историята на браузъра като променяме URL адресът, който се показва в адресната лента без да се извършват допълнителни заявки към сървъра. Комбинация от чиста структура на URL и преимуществата на интерактивността на JavaScript.

Бързина на страницата и мобилна версия

Алгоритъмът на търсачките е изключително чувствителен по отношение на ползваемост на страниците, скорост на зареждане и оптимизация за мобилни устройства. Предпочитано решение в областта е responsive дизайна. По отношение на скоростта, проблемът е не само в bounce rate-a, а във факта, че скоростта на зареждане на страницата наистина влияе в класирането при търсене.

Съществуват множество готови решения, които ще ви помогнат да идентифицирате кое бави сайта ви. Може да опитате https://gtmetrix.com/

Традиционни първи стъпки към подобряване на скоростта на зареждане са:

  • Имплементиране на gzip компресия
  • Минифициране на assets като стилове и скриптове
  • Контрол на кеширането на браузъра с хедър Expires
  • Ограничаване до минимум на HTTP заявките, въпреки че това няма да е валидно, когато HTTP2 стандартът се възприеме изцяло.

Диагностика на индексираното съдържание

Замисляли ли сте се каква част от съдържанието на сайта ви е индексирано? Въвеждайки:

site:yourdomain.com

в Google ще видите списък на индексираните страници.

Site операторът може да бъде още по-мощен в няколко комбинации с:

inurl, intitle оператор за точен резултат („…“), негативен (-) оператор.

Няколко практични идеи:

  • Проверка за случайно индексирани поддомейни или тестови версии на страници. Ако всички ваши страници би следвало да използват www, можете да проверите дали в някои URL адреси тази част не липсва.
site:yourdomain.com -inurl:www
  • Проверка за няколко версии на home страницата използвайки <title> tags. Много често можете да откриете root домейна и index.html индексирани отделно, например: yourdomain.com и yourdomain.com/index.html.
site:yourdomain.com intitle:"Your Homepage Title"
  • Проверка за URL адрес с параметри, които не променят съдържанието на страницата, напр. URL с ID за сесия или афилиейт линкове, които могат да доведат до множество страници с повтарящо се съдържание.
    site:yourdomain.com/directory/ inurl:trackingid=

Мултиезичност и ориентация към конкретния регион

Уебсайтове, които са предназначени за повече от един език или държава, са особено предизвикателство по отношение на дублираното съдържание. Структурата на подобен тип сайтове трябва да се планира с особено внимание, като добра отправна точка са насоките, които Google дава.

При всички ситуации обаче rel="alternate" hreflang="x" атрибутите трябва да се използват като сигнал към търсачките, например по следния начин:

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/en" hreflang="en">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/de" hreflang="de">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/fr" hreflang="fr">

<link rel="alternate" href="http://yourdomain.com/fr-ca" hreflang="fr-ca">

И за финал: Ако все пак не сте сигурни в това, което правите, добре е да потърсите помощта на специалист в областта на оптимизацията. Все пак от позиционирането ви в търсачките зависи до голяма степен успеха на онлайн бизнеса ви!


Подобни публикации

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →