Първи в Google – топ SEO класиращи фактори

  by    0   0

„Само да знаех алгоритъма на Google за класиране при органично търсене, щях да знам какво да правя“.

Казвали сте си го, нали?  Само че и алгоритмите на Google сигурно не знаят как точно им се случват нещата. 😉 Ще успеем ли някога да разгадаем факторите за класиране в най-популярната търсачка или истината ще си остане някъде там? Това е въпросът, който всеки уебмастър и SEO специалист си задава и отговора, на който едва ли ще бъде разкрит. 

Тези дни излязоха първите доклади* на SEO факторите за класиране в Google 2015.  Да видим как са разпределени титлите за тази година и дали съдържанието все още е „The King“! В следващите редове ще ви покажем, кои показатели в страниците/сайтовете помагат за по-доброто класиране в Google, според споменатите изследвания.

Съдържанието

Е, съдържанието запазва титлата „Крал“, но както вече до болка знаем и четем, качественото, уникално и релевантно съдържание. То продължава да държи върхова позиция при класирането на страниците ви на челни позиции в търсачката. Класиращите фактори включващи както брой думи, така и четивност на текста,  тази година са със завишена значимост изразяваща се основно в лесен за четене по-дълъг текст (средната дължина на текстовете се е увеличила с една четвърт спрямо 2014 година).

Тенденцията да изграждаме релевантно съдържание на базата на заявките за търсене по ключови думи вече не е актуална. В замяна на това, водещите сайтове в класирането се съсредоточават в изграждането на качествено, логично и структурирано съдържание съобразено с интереса и желанията на тяхната публика и техните потребители.

Свързаните понятия (proof terms) на основните ключови думи остават съществен фактор за високите позиции в търсенето на по-предни места. Например, ако основната ни дума е „сървър“ , свързани понятия могат да бъдат „облачни технологии“, „cloud“, „VPS“, „нает сървър“ и т.н. Според актуалните доклади, над 78% от уеб сайтовете използват „свързани понятия“. Процента на използваните релевантни термини също нараства в тази връзка.

Ключовите думи

Загатнахме, че ключовите думи вече не са толкова съществени, колкото бяха. В ерата на семантичното търсене, релевантността на ключовите думи в описанието на страницата вече е минало. Може би вече се чудите ЗАЩО?   Защото, Google е по-умен от това да разчита тематиката на страниците само по техните точни ключови думи, използвайки свързаните ключови изрази, синонимите и близки по смисъл и значение изрази.

Независимо дали във вътрешни или външни линкове или в имена на домейни, взаимодействието с ключови думи повсеместно намалява. Увеличава се броят на високопоставените URL адреси, които  не съдържат съответната ключова дума в тялото или описанието на страницата. Това подкрепя тенденцията за преминаване от ключови думи към релевантно съдържание и изглежда все повече ще нараства. Ключовите думи, разбира се, остават органичната част от добро и качествено съдържание, но са безсмислени без значимост и структура.

Изводите за тази категория са: свързаните термини, семантичността и релевантността на текста взимат преднина пред ключовите думи и тяхната важност.

 

Социалните медии

Google + държи лидерската позиция сред социалните медии, следван от Facebook, Pinterest и Twitter. Корелацията на социалните знаци (Likes, tweets, +1s ) с класирането на по-добри позиции запазва високото си значение. Топ класиращите се страници отчитат по-голяма интеракция със социалните си знаци от останалите страници – този фактор започва да заема все по-съществени челни позиции и има доминиращо значение при органичното търсене и класиращите фактори.  Google споменава, че не отчита директно тези знаци при класирането, но според последните проучвания те имат положителна връзка при него. А, и остават основен и важен фактор за разпознаваемостта на бранда, изграждането му и помагат за повишаване на органичния трафик.

On-page фактори

Скоростта на страница, релевантни линкове в текста – външни и вътрешни, заглавия, подзаглавия, основния текст, H1 и H2 таговете запазват важността си и през тази година, както и архитектурата и навигацията на сайта. След „Мобайлгедона“, мобилните версии и респонсив сайтовете повлияват положително на SERP, като експертите в областта очакват да стават все по-значими поради все по-голямото търсене през мобилни устройства докато си в движение, за това и оптимизирането на сайтове за разнообразието от дисплейни устройства ще продължава да е от съществено значение.

Потребителското изживяване

Сигналите и взаимодействията на потребителите стават все по значими. Три важни показателя, които трябва да следите внимателно и да фокусирате усилия са: (CTR) Click-Through Rate, Степен на отпадане и Времето прекарано на сайта. Те са важни и показват потребителското взаимодействие с вашия уеб сайт. Ако тези три показателя не са особено добри за вашия сайт, може да помислите над:

  • Какъв вид трафик таргетирате;
  • Какви ключови думи са били използвани;
  • Кои ключови думи са генерирали трафик към сайта ви;
  • Скорост на сайта, Error page и 404;
  • Навигация на сайта.

Запомнете! (CTR) Click-Through Rate винаги е бил важен фактор за добрите резултати при класиране и ще продължава да бъде такъв, отбелязвайки нерелевантните и некачествените списъци с търсения.

 

BackLinks  

Обратните връзки винаги са били важен елемент за добрите SERP резултати, тъй като Google отчита качеството и количеството на връзките, за да определи PageRank-а. Поради тази причина често те биват манипулирани.  Да видим какви са тенденциите:

Според едни специалисти корелацията в тази категория се намалява и се очаква понижение в тежестта на този фактор.  А и още повече, с насищането на пазара със смарт устройства и консумирането на съдържание „в движение“, споделянето става много по-важно от линкването!

Според други, а както и ние знаем, когато един уеб сайт препраща към вашия сайт, Google разчита това като достоверен/истински класиращ фактор. Може да възприемате това като вот за вашия сайт. Ето защо, трябва да подбирате сайтовете, с които се свързвате да бъдат проверени и на такива, които имате доверие. Обратните връзки винаги ще бъдат важни и не се очаква промяна в този показател.

На кое от двете твърдения да вярваме, е това ще прецените сами!

Дали анализите и предположенията на водещите специалисти в областта ще се окажат верни ще разберем при следващия доклад, може би в средата на 2016.

*За статията са използвани данни и резултати от докладите на MOZ и SearchMetrics

 


Подобни публикации

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →