Magento vs. Opencart – кое е най-доброто решение за онлайн магазин

  by    0   0

Искате да създадете онлайн магазин? Изправяли ли сте се пред предизвикателството коя платформа да изберете? А знаете ли как да съобразите това с нуждите и бизнес целите си?

Ако искаме да имаме един печеливш онлайн магазин, първо трябва да си отговорим на няколко важни въпроса – колко ще е голям магазина, какъв ще е дизайнът, видимостта и SEO оптимизацията на сайта, както и какъв ще е бюджетът за него.

В морето от възможности бихме искали да се спрем на две от най-известните платформи за e-commerce Magento и OpenCart.

Какви са предимствата на всяка от тях и с кои специфики на платформата трябва да се съобразим, ще видим в следващите редове.

cartОбщото между Magento и OpenCart

Между Magento и OpenCart има много общо. И двете платформи са с отворен код и са създадени да улеснят e-commerce активностите. Разработени са на PHP и използват шаблони за качване на продукти, така че с тях могат да работят и не-програмисти. Богати са на възможности, включвайки различни разширения, добавки и плъгини, които да поддържат най-новите функционалности и лесно могат да бъдат добавени към всеки един онлайн магазин.

Едно от нещата, което е значително предимство и в двете платформи и ги прави предпочитан избор е поддръжката на множество езици и валути, превръщайки ги в глобално решение за бизнеса в целия свят.


cartХостинг планове и опции

Освен избора на e-commerce платформа, качеството на хостинг услугата, която сте избрали, също ще окаже голямо влияние върху производителността на Вашия онлайн магазин. Трябва да се има предвид, че Magento платформата използва доста ресурси, което означава, че ще Ви е необходим висок хостинг план, който да поддържа доброто представяне на магазина. Споделеният хостинг не е най-подходящото решение за Magento магазин, тъй като ресурсите му ще се изчерпят доста бързо.  Хубаво е да обмислите вариант за хостване на back-end-а на отделен сървър.

От гледна точка на хостинг плановете, OpenCart изисква по-малко средства, тъй като е софтуер, който не изисква огромен ресурс и е подходящ за малки до средни по големина онлайн магазини, което означава, че един подходящ споделен хостинг би бил удачно решение. Тъй като Mаgento е по-удачното решение при големи е-commerce сайтове, потребява повече ресурси и затова облачните технологии са за предпочитане.

cartЦената

OpenCart е софтуер, който не изисква плащането на лиценз и може свободно да бъде изтеглен и модифициран за Вашите нуждите. Magento е с по-широк спектър на услуги и има 3 версии: Magento Community Edition, Magento Go и Magento Enterprise Edition. Създадени са да посрещат различните бизнес нужди, всяка една от тях е на различна цена.

Magento Community Edition е гъвкав и с отворен код софтуер, който може да бъде изтеглен безплатно, точно както OpenCart.

Magento Enterprise Edition е подходящ за големи бизнеси и компании.

Тук е мястото да покажем и къде се нарежда Magento спрямо конкурентите си:

Magento usage

cartУпотреба и функции

Една от основните разлики между двете платформи се крие в начина им на употреба и различните функции. Magento набира сила като платформа, която може да задоволи всяко Ваше желание и да изградите магазина на мечтите си. Предлага значителни възможности за персонализиране на методите за пазаруване, неизчерпаеми възможности за дизайн, силни SEO инструменти и разнообразни допълнения и интеграции. За всяка опция или функция, която бихте искали да има Вашият магазин, вече е помислено като тя е разработена и е налична в MagentoCommerce.

С гъвкавостта идва и сложността и ако не сте разработчик и нямате познания по PHP, може би Magento платформата ще Ви се стори доста сложна, особено когато се налага да се сблъскате с настройките на някои функции и персонализирате настройки.

OpenCart от своя страна е доста лесен за настройване, но пък има по-малка общност от програмисти. Подходяща е за стартиращи бизнеси, които трябва да започнат да работят максимално бързо, без да губят време за допълнителни настройки и интеграции. Предоставя мощна „пазарска количка“ (Shopping Cart) и някои полезни инструменти, които са доста интуитивни и ясни.

cartSEO перспективи

Когато става дума за SEO, OpenCart има още много да наваксва. Въпреки че, платформата се гордее с това, че нейните URL адреси са SEO friendly, изглежда, че промяна на метаданните и извършване на действия, като например 301 redirect или rel=“canonical“ може да бъде много по-сложно, отколкото трябва да бъде. И въпреки, че има различни добавки, които могат да помогнат в тази насока, OpenCart не може да се доближи до безкрайните възможности, които предлага Magento като оптимизиране на заглавия, изображения и URL-и, а също и връзване на сайта към WordPress блога.

cartЗаключение

Magento е подходящ избор за големи магазина с големи бюджети. Притежава скалируемост, която поддържа нарастването на бизнеса Ви и всяка необходимост, от която бихте имали нужда за в бъдеще.

OpenCart е по-подходящ ако се опитвате да изградите Ваш магазин самостоятелно, защото, както вече споменахме, е интуитивен и (почти) безплатен за използване, но трябва да се вземе предвид, че един ден, бизнесът ви може да нарасне над възможностите му.


Подобни публикации

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →

Уебинар „Как да си направиш сайт: Първи стъпки“ – Въпроси и отговори

Webinar-First-steps-WP-300-262„Как да си направиш сайт първи: Първи стъпки“ събра на 21.02.2017 г. в платформата на Webinaria.bg уеб ентусиасти и желаещи да стартират своето първо WordPress приключение съвсем сами. Безплатния уебинар, организиран от хостинг компания ICN.Bg с любезното съдействие на нашите партньори и приятели от Webinaria.bg, се води от Любо Николов, който е основател на онлайн […]


Прочети повече →