Как да изберем подходящата WordPress тема?

  by    0   0

Една от трудните задачи пред начинаещия WordPress потребител е да намери правилната тема за сайта си. Темата определя какъв ще е дизайна на сайта и как ще изглежда той, но какво трябва да знаем, за да намерим подходящата? Ще ни свърши ли работа една от хилядите безплатни теми или за нашите цели е нужно да инвестираме в платена?

Най-вероятно вече сте наясно с това за какво ще използвате сайта, но все още не сте сигурни дали безплатна тема ще ви свърши работа. Разликите между платените теми и безплатните са съществени и ще ги изброим в отделни точки.

  • безплатните теми не се ъпдейтват често, а някои дори са напълно оставени на произвола на съдбата. Необновяването на тема от страна на нейния създател намалява сигурността на вашия сайт. Платените от друга страна се актуализират редовно, защото зад тях стои екип, който постоянно търси начини за подобряването им.
  • платените теми имат поддръжка – чрез обществен форум, имейл запитвания, live чат или комбинация от всички. На повечето безплатни теми система за поддръжка напълно липсва.
  • при безплатните теми е трудно да изпъкнете с дизайн, защото те се ползват от голямо количество потребители на интернет. Платените се отличават с по-разчупен дизайн и повече възможности за конфигурация.
  • платените теми често предлагат ръководства или документации с упътване как да извлечете най-много и секция най-често задавани въпроси. При безплатните теми това е рядкост.
  • част от безплатните теми изискват кредитиращ линк или името на автора на темата да се показва в долната част на уебсайта. При платените теми нямаме тази нежелана „екстра“.
  • макар и да изброихме някои от недостатъците на безплатните теми,  има голям шанс да си намерите подходяща и тя да отговори на вашите изисквания и това се дължи на работливите разработчици от WordPress обществото, които са създали голямо количество страхотни теми и то без да ви поискат дори стотинка.
  • безплатните теми минават през стриктен процес на проверка от страна на екип на WordPress, чиято работа е да оцени темата преглеждайки кода, сигурността и качеството на HTML и CSS. Това гарантира качеството на безплатните теми в WordPress.

И все пак ако възнамерявате да изкарвате пари от вашия сайт и да го правите с безплатна тема, това е по-трудна задача. Не е невъзможно, но ако вашият източник на доход не може да разчита на екип за поддръжка и няма достатъчно високо ниво на защита, то тогава нивата на риск могат да ви се сторят високи. Инвестиция от порядъка на 50-100 долара (ориентировъчна цена, може да се намери и по-евтина) може да се върне многократно ако успеете да намерите правилния дизайн за бизнеса сайта ви.

При безплатните теми можете да изпробвате докато не намерите вашата, но при платените не е точно така. След като вземете решението да инвестирате в платена тема, най-вероятно ще я използвате дълго време, за това е важно да е естетически приятна за окото на вашите посетители. Елементите на дизайна, които са най-важни за тази цел са добрата цветова комбинация, доброто оформление, типографията и красивите изображения. Платените теми имат неограничен избор на цветове и шрифтове, но е много важно да направите проучване на това какво точно купувате. Прегледайте демото и задължително прочетете ревюта и мнения на хора, използвали темата.

Основните правила при избирането на тема – независимо безплатна или платена, са няколко (задължително прегледайте демото при избиране на платена тема):

  • въпреки всеки сайт да е индивидуален спрямо целта си, е важно да се придържате към простотата и презентативния стил на сайта и това той да не е усложнен за потребителите ви. Изберете тема, която изглежда добре, но да не е пълна с екстри, които няма да са ви от полза и по-скоро биха ви попречили, от колкото помогнали. Важно е заглавната страница, единичните страници, публикациите и менютата да поддържат постоянен дизайн и да „работят“ заедно, а не по отделно.
  • съвместимостта с браузъри – все пак не всеки използва същият браузър като вас, за това е важно да се изпробва на различните браузъри като Google Chrome, Firefox, Internet Explorer и Safari. В повечето случаи браузър съвместимостта е написана от създателя на темата, но ако това не е така задължително направете проверка. Съвместимостта с основните WordPress плъгини също е от главна важност – всички знаем колко са важни те за един успешен WordPress сайт.
  • темата mobile responsive ли е – бъдете сигурни, че голяма част от трафика към уебсайта ви ще идва от мобилни устройства, затова е задължително дизайна на сайта да е responsive с мобилни устройства. При платените теми това задължително трябва да бъде изписано в описанието, а при безплатните, ако е пропусната тази информация, можете да използвате mobile-friendliness инструмента на Google и да проверите сами.
  • при платените теми проверeте в описанието дали е SEO оптимизирана, а за да сте сигурни, можете да инсталирате едно от разширенията за Chrome, което ще анализира уебсайта и сами да направите проверка на демото. При безплатните теми добра работа вършат SEO плъгините.

Как да инсталираме безплатна тема:
Процесът на инсталация на безплатна тема е максимално опростен. От админ панела в лявата част на страницата избираме Външен вид -> Теми
theme1

Тук се намират инсталираните вече теми в WordPress, а за да инсталираме нова, избираме Добавяне на новаtheme2

Тук търсим своята нова тема, избирайки от менюта Избрани, Популярни, Най-нови и Любими. След като намерим фаворита си, натискаме бутона Инсталиране и след няколко секунди темата ни е готова за Включване или Преглед на живо.
theme3


Платени (premium) теми можете да намерите
в сайтове като ThemeForest, Elegant Themes, StudioPress, FancyThemes и Themify.

Запасете се с търпение и следвайки нашите съвети, ще намерите своята тема – безплатна или платена. Напомняме, че при всяка една смяна на тема е важно да се направи бекъп. Като за финал можем да кажем, че има множество теми, които са специализирани за определени сфери – фотография, ресторантьорство, туризъм, новинарски платформи и т.н. Темите, които са специализирани, често имат вградени полезни функционалности, които улесняват и подобряват генерирането на съдържание и неговото представяне, като форми за резервации, вградена функционалност за онлайн търговия, slideshow галерии и други. Пожелаваме ви успех в търсенето!


Подобни публикации

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →