Cloud и пик на продажбите. Как да използвате cloud при повишен трафик към вашия сайт?

  by    0   2

Черен петък – както името предполага той е червен етикет за високите цени, но в много случаи той се превръща и в черна магия за вашия онлайн бизнес. Рядко се замисляме за последствията, до които ще доведе пускането на силна рекламна кампания и примамлива промоция. В много случаи десетки потребители ще се опитат да влязат на нашия сайт едновременно и ресурсите, с които разполага хостинг плана, няма да отговорят на голямото натоварване. Има решение на този проблем с помощта на cloud технологията и възможностите, които дава тя. Прочетете в нашата статия как да използвате cloud-а за тези пикови моменти, когато хостинг планът ви не може да отговори на натоварването.

Какви са последствията от липсата на подготовка за предстоящ пик на продажбите:

  • Забавяне на времето за отваряне на сайта;
  • Спиране на работа на сайта;
  • Загуба на клиенти;
  • Пропуснати финансови ползи;
  • Накърнен имидж на бранда;
  • Трайно спадане в доверието към услугата.

 

Cloud_Vps.

За да се подготвите за предстоящия бум на продажби, имате нужда от ресурси. Но как да максимизирате печалбата си като използвате cloud технологията и да не се налага да закупувате предварително ресурси, които в последствие няма да използвате?

Cloud решения при предстоящ повишен трафик към вашия онлайн магазин:

 

  • Мигриране на cloud хостинг с включена опция за автоматично скалиране.

Мигрирането на вашия онлайн магазин на cloud ще ви спести притесненията, че ресурсите няма да отговорят на повишения трафик към вашия сайт. Това е така, защото можете лесно да скалирате ресурсите на плана си и бързо да добавите ресурси и да ги намалите, когато нямате нужда от тях. В този случай можете да се възползвате и от опцията Автоматично скалиране на ресурсите, която ще ви спести необходимостта от ръчна промяна на параметрите и вашият сайт ще може да отговори на натоварването на момента, без забавяне и downtime на услугата.

Какво представлява Автоматичното скалиране – ако паметта или процесорът се окажат недостатъчни в даден момент, автоматично ще бъдат добавени още, а след като натоварването спадне, те отново автоматично ще се намалят, за да не се заплаща излишъка от ресурси.

.

* Използването на хибридно решение между cloud и друг вид хостинг се препоръчва, когато се очаква много по-голямо натоварване на сървъра, което не може да бъде обслужено от един или два сървъра, а трябва за определен кратък период от време да се вдигне виртуална машина, която да поеме натоварването. Препоръчва се и когато автоматичното скалиране не е достатъчно.

Какво представлява този хибрид между cloud и друг вид хостинг: Върху cloud инфраструктура се вдига втори или трети уеб сървър, на който се хоства един и същи сайт. Базите данни, които той използва, могат да се намират на вашия основен сървър или на отделен сървър специално настроен за тяхното поддържане ( както е при по-големите онлайн магазини). Разпределянето на натоварването между различните машини ще се осъществява с load balancer.

Load Balancer-ът дистрибутира натоварването към сайта ви към два или повече уеб сървъра, като го разпределя равномерно между вашите виртуални или физически машини. Разпределението на натоварването има за цел да оптимизира използването на ресурсите, максимизира производителността и намалява времето за реакция, за да се избегне претоварване.

.

Използването на load balancer и cloud инфраструктурата за моментни натоварвания на вашия онлайн магазин е изключително удобно и много често по-добър вариант от това да използвате наети сървъри с load balancer.

 

Защо да използвате cloud услуги за вашия онлайн магазин:

 

  • Създаването и управлението на една виртуална машина на cloud и инсталиране и настройване на вашата система да работи ефективно става за часове, като cloud технологията позволява работата с почти всички приложения и е перфектната среда за онлайн магазини.
  • Скалируемостта позволява бързото добавяне на нови ресурси и намаляване на риска от downtime на услугата и  проблеми с работата на вашия сайт.
  • Можете лесно да направите темплейт на основната машина и лесно да вдигате идентични копия в облачна среда. Т.е. при отминаване на момента на голямо натоварване тези допълнителни копия могат лесно да бъдат спрени, изтрити и може лесно да се върне предишната конфигурация, така че отново да използвате само една машина за хостването на вашия сайт.
  • Ще заплатите само ресурсите, които сте използвали. По този начин ще спестите пари от това да не закупите ресурси, от които нямате нужда, както е при Наетия сървър и VPS.
  • Няма да има нужда от дългосрочно планиране на ресурсите и закупуване, инсталиране и конфигуриране на нов хостинг ресурс.
  • Cloud технологията ви дава една по-надеждна и подсигурена среда за вашия онлайн магазин, като минимизира риска от загуба на данни при дефектиране на диск от масива и downtime на услугата.

.

Не пропускайте да прочетете повече за cloud технологията, нейните предимства и възможностите, които тя дава на бизнеса, в нашия специален White Paper по въпроса:

Cloud White Paper

Прочетете още за това как да подготвите вашия сайт за предстояща промоция:

Може ли Black Friday да се превърне в черен ден за вашия уеб сайт?

Какво донесе Black Friday на големите електронни магазини?

8 съвета как да подготвите онлайн магазина си за предстоящите празници


Подобни публикации

Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

mail-web-client-300-262В днешно време благодарение на Интернет можем да изпратим имейл от една точка на света до друга само с един клик и то за секунди. Писането и четенето на имейли е неразделна част от нашето ежедневие и съществуват много устройства, които можем да използваме за тази цел – настолни компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони. Освен […]


Прочети повече →

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното десетилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →