Как Google Chrome ще показва на потребителите си несигурните сайтове (сайтове без HTTPS)

  by    0   1

През 2014 от Google съобщиха, че планират да уведомяват своите Google Chrome потребители за сайтове, които не са сигурни и не предоставят криптирана връзка. Ако не искате Google да ви визуализира като несигурен сайт в Google Chrome или пък искате да бъдете сигурни като потребители, какъв тип сайтове посещавате и колко са защитени данните ви, задължително трябва да прочетете следващите редове.  

httpx

Както знаем, сигурността и защитата на личните данни в онлайн пространството са водещи теми и Google неизменно е част от всичко това. Ето защо, от гиганта са решили за в бъдеще техният браузър, Google Chrome, да ни показва некриптираните сайтове като несигурни и да известява потребителите си, визуализирайки ги с червен “x”върху катинара в URL лентата.
С тази предстояща промяна в Chrome, Google дава да се разбере, че разумното бъдеще ще включва само криптирани сайтове и всички те трябва да бъдат достъпвани под HTTPS.

Или накратко: HTTP = НЕСИГУРЕН САЙТ

http

В момента, Chrome ни показва сайтове, които не са криптирани (HTTP) само с икона „празна страница“, със зелен заключен катинар тези, които са криптирани (HTTPS) сайтове и с катинар с червен „x“, когато нещо с HTTPS страницата не е наред.

Всички, които искат да видят как ще се случва това в близко бъдеще, може да напишат в нов подпрозорец на браузъра chrome://flags/ и след това да навигират до опцията „означаване на незащитените източници като ненадеждни“ и от падащото меню да изберат това да се визуализира.

 

chrome_flag

 

Вhttpw Chrome настройката за визуализиране на несигурни източници, е зададена да е по подразбиране, което означава, че ако потребител попадне
на незащитен сайт, браузъра няма да го визуализира като такъв, т.е. отново с икона „празна страница“. Ако искате несигурните източници да ви се визуализират като такива, ще трябва сами да настроите браузърите си от падащото меню за настройка.

 

Промяната става бързо и се актуализира веднага след потвърждаването ѝ, естествено е необходим и рестарт на браузъра, като това става автоматично.
Ето какво се получава, след когато сме избрали несигурните сайтове да ни се показват като такива:

Http

 

 

 

Така изглежда сайт без HTTPS, но със запазени настройки по подразбиране:

whitepage

 

 

 

Основната цел на тази промяна е потребителите ясно да разбират, че HTTP не предоставя сигурност на данните и връзката.

Защо това е така?

На всеки сайт, на който данните се трансферират през HTTP протокол, връзката между сървъра и потребителя е свободна, което означава, че всеки който малко разбира от това как да „пробие“ мрежата, може да открадне важни пароли, лични съобщения или чувствителна информация.
От своя страна HTTPS не просто защитава вашите данни, а също така гарантира, че потребителят действително се е свързал с правилния сайт, а не с измамен такъв.

Много е важно това да бъде така, защото създаването на фалшива версия на сайт, на който потребителите имат доверие, е любимата тактика на повечето злонамерени атакуващи.
HTTPS още гарантира, че трета страна няма да може да достъпи връзката и да инсталира зловреден софтуер или да контролира информацията ви.
Не бива да забравяме и факта, че HTTPS сайтовете се ранкират много по-добре при класирането на сайтовете в резултатите от търсенията онлайн.
Кога точно тези промени ще станат реалност и какво точно ще визуализира настройката по подразбиране в популярния браузър, остава да чакаме, но едно е сигурно – HTTPS е необходимост.


Подобни публикации

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →

Уебинар „Как да си направиш сайт: Първи стъпки“ – Въпроси и отговори

Webinar-First-steps-WP-300-262„Как да си направиш сайт първи: Първи стъпки“ събра на 21.02.2017 г. в платформата на Webinaria.bg уеб ентусиасти и желаещи да стартират своето първо WordPress приключение съвсем сами. Безплатния уебинар, организиран от хостинг компания ICN.Bg с любезното съдействие на нашите партньори и приятели от Webinaria.bg, се води от Любо Николов, който е основател на онлайн […]


Прочети повече →