Black Friday: 5 стъпки към повече приходи за онлайн магазините

  by    0   0

Вие сте собственик на онлайн магазин? А извличате ли максимума от него, генерирате ли възможно най-много продажби? Black Friday е почти тук и още не е късно да вземете мерки и да извършите подобрения в онлайн магазина си, които да ви помогнат да привлечете повече клиенти и да гарантирате стабилността на сайта си в онлайн пространството. Ще ви покажем 5 лесни стъпки, които да ви помогнат. Не спирайте да четете, защото в края на статията сме скрили изненада!

Стъпка 1: Направете одит на сайта си

Под одит на сайта имаме предвид да анализирате текущото му състояние и поведението на досегашните клиенти при онлайн пазаруване. От изключително важно значение е, ако сте онлайн магазин, да подсигурите подходяща среда за пазаруване на клиентите си през мобилно устройство. Това означава да изберете една от следните опции:

  • Responsive уебдизайн;
  • Мобилна версия на сайта;
  • App, през който клиентите да могат да пазаруват през мобилно устройство.

Част от одита на сайта е и задълбочен анализ на данните, които можем да извлечем от Google Analytics. И ако все още нямате инсталиран такъв на сайта, е време да се замислите за това. Обърнете внимание на секциите Behavior, Acquisition и Audience. Анализирайте как се движат потребителите през отделните секции на сайта ви, през колко страници преминават преди да излязат от сайт и какво е съотношението между нови потребители и такива, които се завръщат отново към сайта ви.

Изключително полезно е анализът и одитът на сайта да завърши с направени изводи. Поставете си цели и ги изпълнете. Някои от стратегическите ви цели могат да бъдат:

  • Извод, кои са най-посещаваните секции на сайта;
  • Извличане на идеи как да задържите посетителите повече време на сайта;
  • Изваждане на причините, поради които потенциалните клиенти напускат сайта ви без да завършват поръчката;
  • Анализ на най-желаните и популярни продукти;
  • През какви устройства пазаруват вашите потребители .

Статистиката сочи, че през 2016г. над 50% от всички покупки от онлайн магазините са преминали през така наречения cross-device journey. Toва означава, че преди потребителят да завърши покупката си, то той преминава през поне две устройства – например лаптоп и смартфон. В САЩ например, онлайн магазини със собствени апликации за смартфон генерират над 50% от всички поръчки за конкретния магазин. При мобилните устройства доминацията е в ръцете на смартфоните. При поръчките, завършени на лаптопи или настолни устройства, 39% от купувачите използват поне едно допълнително устройство при пазаруването.

Стъпка 2: Подберете правилните продукти и правилната промоционална стратегия.

Успехът на една онлайн промоция в голямата си степен се дължи на нейното правилно планиране. Съветваме ми ви при планиране да объренете внимание на:

  • Кои са най-продаваните и най-непредпочитаните от вашите клиенти продукти? Промоцията ви със сигурност трябва да предложи микс от продукти, който обхващат както ниския, така и високия ценови диапазон. Изберете продукти, които са популярни сред клиентите, но и добавете такива, които застояват на склад или се продават трудно. Практика в целия свят е изготвяне на bundles – групи от продукти, в които добре продаван и популярен продукт се комплектова с по-малко популярен.
  • Каква отстъпка можете да дадете? – Това разбира се е решение, зависещо изцяло от вас. Но е добре да съобразите следните фактори: себестойност на продукта, сравнение с цените на конкурентите, допълнителни разходи за доставки и др.
  • Рекламно позициониране – Трябва да решите къде ще рекламирате и колко време преди това ще започнете рекламната си кампания.
  • Рекламни послания, визии и copywriting – залагайте на красиви снимки, ясни изображения с акцент на продукта и привличащи рекламни послания.

Стъпка 3: Организирайте качествена рекламна кампания.

Качествена рекламна кампания е тази, която използва множество канали и таргетира правилната аудитория с подходящия продукт. Съветваме силно да използвате абсолютно всички възможности за популяризиране на промоцията си.

  • Facebook реклама – предоставя най-тясно таргетиране на потенциалните клиенти и лесен достъп до тях на сравнително ниска цена. Разбира се, това е възможно, ако таргетирате правилно и следите кампанията, както и оптимизирате в последствие.
  • Google Adwords – по-скъп метод, но пък той ви гарантира, че при търсене на конкретен продукт, вашия онлайн магазин ще е сред първите резултати в търсачките. Комбинирайте реклама в резултатите при търсенията с дисплей реклама и банер позициониране на подходящи сайтове.
  • Публикуване на информацията за промоцията на множество места – обявете я в сайта си, в блога си, партньорската си мрежа, социалните канали.
  • Изгответе имейл бюлетин и го разпратете предварително до потребителите, които са се абонирали за него.

Стъпка 4:      Комуникирайте правилно с клиентите.

Индивидуалното отношение е в основата на изграждане на връзка с клиентите и създаване на лоялни клиенти. В тази връзка, моментът на промоцията е подходящия момент, ако все още нямате индивидуално отношение към клиентите, да се погрижите за това. Можете да ги зарадвате с персонализирани послания, безплатни подаръци, брандирани с ваше лого, обаждания по телефон, с цел да проверите доволни ли са клиентите и др.

Обръщайте особено внимание на клиентите, които по някакъв начин са недоволни от вас. Интересувайте се за конкретната причина и се опитайте да ги компенсирате. Стара маркетингова поговорка гласи: „ Недоволният клиент, обгрижен по правилния начин, с точната комуникация, се превръща в един от най-лоялните ви последователи.“ А друга поговорка казва, че един недоволен клиент ще сподели болките си на поне 7 други.

Стъпка 5: Подсигурете инфраструктурата си

За да се подготвите за предстоящия бум на продажби, имате нужда от ресурси. Често преминаването към клауд сървър е стабилно решение. Повечето ресурси дават нужния капацитет при натоварване и ако то е равномерно, в повечето случаи облачния сървър ще отговори на нуждите ви. Клаудът със сигурност ще ви даде еластичност и гъвкавост, но за да обслужите и пиковото натоварване той трябва да бъде комбиниран и с други решения, които да осигуряват вашия успех и спокойствие. Добро решение е добавянето на load balancer и изграждането на клъстърна ферма в cloud, към чиито отделни виртуални машини да се разпредели натоварването. В този случай load balancer-ът играе ролята на разпределител на отделните заявки, като практически може да се понесе неограничено натоварване.

Хостинг специалистите на ICN.Bg препоръчват във всеки случай да се подходи индивидуално. В зависимост от платформата на онлайн магазина, както и от използваните технологии, броят артикули в магазина, неговата популярност и предвидената рекламна кампания, могат да се приложат различни решения,започващи и от по-ниските ценови класове.

Също така не пропускайте да осигурите адекватна защита на онлайн магазина си, която да ви предпази от кибер атаки и накърняване на имиджа на вашия сайт. Препоръчваме ви да използвате SSL сертификат, който освен да защити личните данни на вашите клиенти, ще доведе и до повишаване на тяхното доверие към вас. Можете да се възползвате и от ефективна DDoS защита посредством специализирано оборудване като Radware Defense Pro.

И нашата специална изненада: Само този #000000 Friday – 60% отстъпка за cloud!

Прочетете още:

7 проблема и техните решения за разрастване на стартиращ онлайн магазин

Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday

Cloud и пик на продажбите. Как да използвате cloud при повишен трафик към вашия сайт?

Let`s encrypt за онлайн магазини


Подобни публикации

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →

Faster than SSD shared hosting от ICN.Bg с новата технология NVMe

NVMe-300-262SSD дисковете определят бъдещето на всички онлайн услуги и в най-скоро време ще изместят класическите магнитни дискове, които не предлагат толкова голяма бързина на пренос на данните. Без значение дали става въпрос за малък персонален сайт, приложение за онлайн банкиране или голяма платформа за онлайн пазаруване, всеки хостинг потребител иска неговият онлайн проект да достига […]


Прочети повече →