Ръководство стъпка по стъпка: Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби

  by    0   0

Нашите приятели от дигитална агенция PPC.bg са ви подготвили едно специално ръководство, което ще ви помогне да направите своите първи стъпки в Google рекламата съвсем сами. Научете какво е Google AdWords, каква е неговата цел, как се създава и управлява кампания, какви са нейните елементи и как да започнете своето ново AdWords приключение.

Някога занимавали ли сте се с Google AdWords реклама?

  • Ако отговорът ви е да, то имате някаква идея от процесите по създаване на кампания и знаете каква значимост има всеки един детайл, част от инструмента Google AdWords.
  • Ако отговорът ви е не, то опитайте се да си спомните за каретата с рекламни резултати в Google търсачката. А случвало ли ви се е да кликате върху тях?

Google AdWords e полезен инструмент, създаден в помощ на рекламодателите, специализиращи дигитален маркетинг, както и на хората, занимаващи се с бизнес. Главната цел на Google AdWords е да помогне на бизнеса да достигне по-бързо и лесно до своите потенциални клиенти.

Независимо дали сте малък, среден или голям бизнес; тепърва стартиращ или с утвърдени позиции на пазара, Google AdWords отваря нови маркетингови възможности, като ви позволява да достигате, ако щете, дори до хората, живеещи в другото полукълбо на Земята.

А ако сте сред клиентите на хостинг компания ICN.Bg, зарадвани с безплатен Google ваучер на стойност 90 лв., като заредите 30лв. за вашата първа рекламна кампания, то със сигурност ще искате да се възползвате от услугите на AdWords. Освен инвестиция, обаче Google AdWords изисква и полагане на усилие по създаването на вашата рекламна кампания.

Създаването и управляването на AdWords кампания е като кулинарстването в кухнята. За целта е необходимо не само да набавите съответните съставки от рецептата (част от които e и подаръчният ваучер на ICN.bg), но и да знаете как да ги комбинирате, за да се получи вашето ястие апетитно и хората да го харесват.

AdWords кампанията може да бъде вашето пикантно пиле с ориз или неустоимо шоколадово суфле, които да накарат гостите да си оближат пръстите! Или казано на езика на AdWords специалистите: кликовете върху рекламите да счупят CTR -а ви (CTR (click-through-rate) – честота на клик.)!

Настоящата статия ще представи стъпка по стъпка всички необходими елементи, които трябва да съдържа вашата AdWords рекламна кампания, за да бъде тя успешна и да генерира печалби. Създаването на първата кампания в инструмента може да бъде много объркващ и изтощителен процес. Ето защо се постарахме в изработването на наръчник, с помощта на който можете да бъдете сигурни, че индийското орехче няма да ви избяга, както и че няма да забравите да добавите някоя важна съставка в процеса на готвене.

При правилно създаване и настройване Google рекламата се превръща в мощен инструмент за генериране на приходи за вашия бизнес. Без значение дали сайтът е онлайн магазин, корпоративен сайт или блог – AdWords работи еднакво добре за всички ниши, в които най-важен е крайният потребител/клиент.

Ако искате вашият нов сайт да се появи на първи рекламни позиции по желаните търсения в Google, то нека „кулинарстването“ започне!

AdWords Master Class

Стъпка 1: От какви съставки се нуждаем? (Проучване на ключови думи)

 

За потребителското търсене или как да се появяваме пред точните потенциални клиенти

За да може Adwords да работи успешно за вашия бизнес, трябва сте сигурни, че услугите, които предлагате имат търсене в Google. Този обем от търсения се проверява със специалния инструмент, наречен Google Keyword Planner.

Picture1

Инструментът работи подобно на онлайн речник – след изписване на фраза или дума, показва търсенията по нея и други ключови думи и фрази, свързани с търсенето.

Инструментът за планиране на ключови думи на Google AdWords на практика ви помага да изградите стратегия по създаването и менажирането на кампания. Чрез него можете да търсите нови идеи за планиране на ключови думи и писане на текстови реклами въз основа на термини, които описват услугата или продукта, които ще бъдат рекламирани.

Picture2

 

Например:

Нашият сайт се казва obuvki.com и имаме за цел да рекламираме нашите изключително удобни и качествени обувки, боти и ботуши. Изписваме „дамски обувки“ в полето за търсене, като можем да упражняваме контрол и върху езика, на който търсим, географското положение и др.

Ето ги и нашите резултати:

Picture3

В табличен вид можем да сравним цената на клик, конкуренцията и средният брой търсения на месец, които всяка една дума притежава. След подробен преглед избираме всички думи, които са релевантни за нашия бизнес.

Съвет: Стремете се да търсите и дълги ключови фрази, които имат по-малко търсене, но са по-тясно насочени. Причината е, че тези дълги търсения (например: “високи ботуши от естествена кожа”) по-често водят до конверсия (покупка) отколкото широкообхватните търсения по ключови думи като „обувки”.

 Picture4

Стъпка 2: Да подсигурим съдовете за готвене! (Създаване на AdWords акаунт)

 

AdWords акаунтът е вашето поле за действие!

След като направихме анализ на всички ключови думи, които смятаме, че ще ни бъдат от полза, трябва да ги свалим прилежно във файл, с който да работим по-късно при създаването на рекламните групи с ключови думи.

Преминаваме към следващата важна стъпка – Създаване на AdWords акаунт.

Picture5

За целта трябва да влезете с вашия Gmail адрес в Google AdWords и от меню “Admin” да изберете „New AdWords account“.  При създаването на нов акаунт освен име на акаунт, следва да въведете още часова зона, държава и валута (с която ще се извършват плащанията към Google).

Важно: Часовата зона и валутата не могат да бъдат променяни веднъж, след като сте създали акаунта.

Picture6

След като натиснете бутона за създаване на акаунт, ще видите страничка с обзорна информация на вашия нов акаунт. Акаунтът е вашето пространство за създаване на кампании по конкретен бизнес.

Picture7 

Ако ръководите MCC център (MCC (My Client Center) – център мениджър на профили), то имате възможност да създавате повече от един акаунт. Целта на MCC центъра е да можете да управлявате ефективно кампании на няколко бизнеса.

Например, ако освен магазин за дамски обувки, държите още един за спортни обувки, то бихте искали да разделите двете рекламни кампании в отделни акаунти, за да проследявате по-лесно отчетите за тяхната успеваемост.

 


 

Стъпка 3: Да изберем правилната рецепта за ястие/сладкиш! (Избор и създаване на кампания)

Picture8

Същинското рекламиране или „готвене“ в AdWords започва със създаването на кампания

При настройването на рекламна кампания най-общо казано трябва да посочите име, тип кампания, местоположение, език, бюджет, устройства на показване и др. Ще започнем с полезна информация за типа кампания, който реално определя как ще рекламирате вашия бизнес.

Изборът на тип кампания трябва да се основава на рекламните ви цели. Ако, например, искате да показвате реклами в Google.bg, за да привлечете повече посетители на уебсайта си, които да си закупят обувки, то следва да изберете кампания в Мрежата за търсене. Ако желаете, от друга страна, да привлечете вкуса на дамите към обувките на високи токчета, то е добре да създадете рекламни банери, които да се показват в Дисплейната мрежа на Google.

Типовете кампании се съсредоточават върху рекламните мрежи на Google. Всяка рекламна мрежа предлага различни типове кампании, за да отговори на целите ви. В настоящата статия ще разгледаме някои от по-често използваните типове кампании.

Picture9

Можете да избирате от следните опции:

  • Мрежа за търсене с опция за дисплейната мрежа (Search Network with Display Select);

Рекламите се показват, когато хората търсят по думи в Google Търсене и в партньорските сайтове в мрежата за търсене, които съвпадат с ключовите ви думи. Освен това могат да се показват на подходящи страници в дисплейната мрежа на Google.

  • Само мрежата за търсене (Search Network only);

Вашите реклами ще се покажат в мрежата за търсене на Google, където потребителите могат да достигнат директно до вашия сайт или физически магазин. Съответствието на рекламите със страниците с резултати от търсенето се определя въз основа на думите или фразите, по които човек търси.

  • Само за дисплейната мрежа (Display Network only);

Дисплейната мрежа представлява съвкупност от уебсайтове, в които се показват реклами от AdWords. Тази мрежа също включва мобилни сайтове и приложения. Дисплейната мрежа дава възможност да създавате текстови реклами и рекламни банери, които да се показват на различни сайтове, както и възможност за провеждане на ремаркетинг кампании (показване на реклами на аудитория, която вече е била на сайта, с цел да се върнат хората отново на разглежданите продукти).

  • Видеоклипове (Video);

Видеокампанията в YouTube позволява да рекламирате във видео формат с цел да разкажете и да покажете какво точно им предлагате като продукт/услуга. Предимството на видео рекламата е, че е по-интерактивна и бързо хваща вниманието на потребителите.

  • Пазаруване/Shopping – Към днешна дата опцията за Shopping кампания все още не е налична за България.;
  • Кампания за мобилни приложения (Universal app campaign).

Picture10

След като сте избрали типа на вашата кампания, въведете име, както и тип на офериране. Има два основни типа за офериране – ръчно и автоматично. При ръчното офериране вие въвеждате максималната цена, която сте склонни да платите при клик върху реклама.

При ръчното офериране можете да променяте цената на клик на ниво кампания, на ниво рекламни групи или на ниво ключови думи според вашите цели и нужди. Например, ако прецените, че една рекламна група се представя по-добре от останалите, можете да повишите цената на клик, за да се показват рекламите на по-предни позиции.

При автоматичното офериране Google сам преценява и насочва цената на клик, според статистиките, с които разполага за показването на рекламите по съответните ключови думи. Ако сте начинаещ ви препоръчваме да се доверите на автоматичното офериране и Google да свърши тежката работа.

Picture11

При създаването на рекламна кампания имате опция да създадете рекламни разширения. Рекламните разширения допълват цялостния вид на рекламата и се показват, когато рекламата излезе на топ позиции при търсенето в Google. Има различни типове рекламни разширения – за географско положение, за полезни връзки към сайта, за добавяне на телефон и др.

Picture12

При създаването на рекламна кампания получавате възможност да създадете рекламни групи и реклами или да запазите кампанията и след това да започнете да добавяте рекламни групи.

Picture13

След като сте въвели всички първоначални настройки, можете да запазите новата кампания.

Picture14


 

Стъпка 4: Да подредим прецизно всички съставки в тенджерата! (Създаване на рекламни групи)

Както при готвенето, така и при създаването на рекламна кампания в AdWords се изисква да бъдем подредени

Рекламните групи са междинно звено между ниво кампания и нивото на ключови думи. Както подсказва самото име на рекламната група, идеята е да обедини реклами, които да се показват по определени ключови думи. Също така, рекламните групи помагат при структурирането нa рекламите и помагат за лесното им управление.

Използвайте рекламните групи, за да организирате рекламите си по обща тема. Опитайте, например, да ги разделите по различните типове продукти или услуги, които предлагате.

Например, в случая с електронния магазин за обувки, можете да създадете няколко рекламни групи, които да включват типове дамски обувки: „Обувки на висок ток“, „Ботуши“, „Боти“, „Официални обувки“ и др.

След като сте именували вашата първа рекламна група, можете да добавите ръчно максимална цена на клик, която сте склонни да заплатите, а след това и да добавите ключови думи, по които ще се показват рекламите от тази рекламна група.

Например, в рекламната група „Дамски обувки“ добавихме следните ключови думи:

  • „Дамски обувки“;
  • „обувки дамски“;
  • „женски обувки“;
  • „елегантни дамски обувки“;
  • „дамски обувки онлайн“ и др.

 Picture14

При изписване на ключовите думи, ще видите встрани каре, именувано „Get ad group ideas“, в което AdWords ще ви предложи други релевантни ключови думи, които могат да ви бъдат от полза.

След като сте готови със създаването на първата рекламна група, можете да преминете към етапа със създаването на реклами, или да създадете още рекламни групи преди това.

Picture15 

Типове ключови думи

След като сте създали рекламната група с ключови думи, следва да ги подредите по тип. Има няколко типа ключови думи, които следва да разпознавате:

  • Широко съвпадение (broad match);

Типът широко съвпадение позволява на рекламите ви да се показват при търсения, които включват неправилен правопис, синоними, сродни търсения и други подходящи варианти.

Пример: обувки естествена кожа.

Съществува и модификатор на широко съвпадение. Рекламите могат да се показват при търсения, които съдържат модифицирания термин (или близки варианти, но не синоними) в произволен словоред.

Пример: +обувки +естествена +кожа.

  • Съвпадение по фраза (phrase match);

При съвпадение по фраза рекламите може да се показват при търсения, които представляват фраза или нейни близки варианти.

Пример: „обувки естествена кожа“. Тази ключова дума ще се задейства, когато потребител въведе търсене като: „обувки естествена кожа софия“, „официални обувки естествена кожа“.

  • Точно съвпадение (exact match);

При точно съвпадение рекламите може да се показват при търсения, които представляват точен термин и негови близки варианти.

Пример: [обувки естествена кожа]. Тази ключова дума ще се задейства, когато потребител въведе търсене: „обувки естествена кожа“.

 

Picture16 

Има и още един четвърти тип ключови думи, наречен негативно съвпадение.

Отрицателните ключови думи не позволяват на рекламата ви да се задейства. Отрицателната ключова дума може да бъде в един от трите типа, описани по-горе, като казва на Google AdWords да не показва вашата реклама по съответната дума.

Отбелязваме като негативни широкообхватни ключови думи, по които не искаме да се показват нашите реклами. Например: безплатно, free и др. Също така, в поле негативни ключови думи добавяме онези думи, които не са релевантни на нашите реклами. Например, в случая с магазина за дамски обувки, следва да добавим в negative keywords думи като мъжки обувки, маратонки, спортни обувки и др.

Picture17

Негативните ключови думи можете да извадите от отчета на AdWords за ключови думи, по които вашите реклами вече са се показвали. Можете да ги откриете, като кликнете последователно на следните менюта: Keywords > Search terms.

Picture18

Стъпка 5: Да изпечем ястието във вид, удобен за сервиране! (Съставяне на рекламни съобщения)

 

Рекламните съобщения са вашата „визитна картичка“ пред интернет потребителя

Рекламите са ключовият компонент, който трябва да спечели интереса на потребителя. Тук ще обърнем по-специално внимание на тях.

Рекламите биват няколко типа:

  • Текстови;
  • Графични/Изображения;
  • Видеореклами.

Текстовите реклами се показват както в Мрежата за търсене, така и в Дисплейната мрежа на Google. Текстовите реклами се състоят от:

  • Заглавие (2 рекламни реда по 30 символа);
  • Описание (80 символа);
  • Path 1 и 2 (създаване на дисплеен URL по 15 символа на Path);
  • Final URL (URL адресът, към който ще отпраща вашата реклама).

Инструментът дава възможност да видите как ще изглежда вашата реклама през мобилни устройства и при десктоп екрани (компютри и лаптопи).

Picture19

Какво трябва да знаем за опцията за показване на реклама в мобилната мрежа?

  • Чрез реклама в мобилната мрежа достигате до хората, когато са в движение.
  • Хората получават директна връзка с бизнеса чрез бутона за набиране, поставен в рекламата.
  • Рекламите могат да се показват на устройства, намиращи се в района на бизнеса с опция за насочване на потребителя как да достигне до вашия физически магазин или офис (ако разполагате с такъв).

Picture20

В текстовите реклами можете кратко и ясно да дадете най-важните подробности – тип продукт, цена, приложение и др. полезни детайли за продукта/услугата. Позиционирайте на видимо място вашите конкурентни предимства. Например: безплатна доставка, подарък при поръчка над 20лв. и др.

Цената на клик, която заплащате, се определя на специален търг, който оценява качеството на предложените от вас реклами и цена на клик, сравнени на обща база на конкуренцията спрямо конкретната ключова дума.

Графичните реклами се показват в Дисплейната мрежа и представляват изображения с подходящ текст към тях. Банерите могат да включват анимации (с продължение максимално 30 секунди) или да бъдат статични изображения.


 

Стъпка 6: Да аранжираме чиниите като MasterChef! (Добавяне на разширения за реклами)

Рекламните разширения – атрактивна аранжировка за вашите рекламни съобщения!

Рекламните разширения са като аранжировката на чинията – помагат на вашето ястие да добие гурме вид. В случая с AdWords тяхната функция е не само да „разкрасява“ рекламата, но и да информира с полезни и ценни сведения.

Например, рекламното разширение за географско положение може да се превърне в решаващ фактор при избора на човек за покупка на обувки. Ако потребител търси магазини за обувки в своя район/квартал, Google ще приоритизира вашето рекламно съобщение, ако физическият адрес на магазина се намира в него (за да използвате това разширение, трябва да сте регистриран в Google My Business). По този начин човекът може да се озове във вашия магазин дори и без да е кликнал върху вашата реклама.

Picture21

Google AdWords предлага следните опции за рекламни разширения:

  • За обаждания (Позволява на хората да кликнат върху бутон, за да ви се обадят.)
  • За местоположение (Помага на хората в района да намерят вашия физически магазин, като изписват адреса му.)
  • За връзки към сайта (Добавя връзки, които да информират хората с ценни сведения като вашето работно време, промоционални продукти и пр.)
  • За допълнителни описания (Дава възможност за дописване на текст, с който да отправите допълнителен призив към потребителите.)
  • За приложения (показват връзка под рекламния текст, която препраща потребителя към страницата за приложения на сайта ви или стартира изтегляне на приложението ви.)

Picture22

За да добавим разширение за обаждане, е нужно от менюто за избор на приложение да посочите „Call extensions“. Отваря ви се прозорец за добавяне на разширение за обаждане, където от бутона „New phone number“, можете да въведете един или повече телефонни номера. След това, AdWords дава възможност за избор дали разширението за обаждане да бъде активно или да остане изключено и да не се визуализира с рекламите.

Picture23

Рекламните разширения могат да бъдат добавяни на различни нива  в рамките на рекламната кампания.

Например, можете да добавите разширения за местоположение и за обаждания на ниво акаунт. Това е полезна информация, която бихте искали да се визуализира на всички ваши рекламни съобщения.

На ниво рекламна група можете да поставите разширения за допълнително описание, в което да добавите призив за закупуване на конкретен тип продукт („Промоционални оферти за ботуши през м. февруари!“).

Picture24png

Стъпка 7: Как се получи ястието? (Оптимизация и резултати от AdWords рекламната кампания)

След като сте финализирали процеса по „кулинарстване“, идва ред на усвояване на тънкостите или нейното оптимизиране, както и така дългоочаквания процес по оценяване на представянето на кампанията или „как се получи ястието?“.

Оценките могат да варират от „много добре“ до „не чак толкова добре“. За да се получи ефективна рекламна кампания, е добре да хвърляте по едно око както върху отчета за ключови думи, по които вашите реклами са се появили, и да чистите негативните ключови думи, така и да следите определени метрики в таблицата с ключови думи, които на практика ви разкриват актуалното състояние на кампанията. Такива метрики са:

  • Status;
  • Max CPC (cost-per-click);
  • Quality Score и др.

Колонката „Статус“ индикира дали рекламите се показват нормално, като оттам можете да видите кога се налага да увеличите максималната цена на клик, за да се показва рекламата на първа страница при търсенията.

Picture25

Добавете в таблицата полезни метрики, които да ви помагат при оптимизацията на кампанията. За целта кликнете от бутона „Columns“ върху „Modify columns“.

Picture26

Добавете в таблицата от меню „Attributes“ полезни метрики като Quality Score, Est. first page bid, Est. top page bid и др. Повече за различните метрики можете да научите от Help центъра на Google AdWords.

Picture26 Picture27

Добавете желаните метрики и подредете вашата таблица по начин, който да ви служи най-добре за правилната оптимизация на AdWords кампанията.

Picture28

Какво научихме от настоящата статия?

В настоящия наръчник приведохме по ред всички основни стъпки, с помощта на които да създадете успешно вашата първа AdWords кампания. След като сте прочели тази статия, ще притежавате необходимите базови знания за работа с AdWords, както и ще сте добили представа за огромния набор от метрики и спецификации, които оказват влияние върху правилното функциониране на рекламните кампании.

Вече разбирате, че AdWords притежава огромен потенциал, който може да се превърне в съществен елемент за успеха на вашия бизнес. Той може да бъде вашата кухня – пространство за „кулинарстване“, където да създадете по рецепта вашите първи реклами, представящи бизнеса, но може впоследствие да се превърне и във ваше лично пространство, където да експериментирате с рекламите, бидовете и пр. за постигане на по-високи резултати.

Хостинг компания ICN.Bg изказва специалните си благодарности на дигитална агенция PPC.bg за изключителния материал. 

Пожелаваме ви успех! С AdWords вие сте шефът!

Webinar-GoogleAds-300-262Не пропускайте да видите запис от уебинара ни „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ с лектор Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, който проведохме на 06.04.2017г. В него ще откриете ценна информация за платформата Google AdWords.

Гледайте видеото в нашия YouTube канал.

Можете да намерите отговори на въпросите от уебинара, както и видео и презентация от него тук.


Подобни публикации

Каква е разликата между уеб мейл и имейл клиент?

mail-web-client-300-262В днешно време благодарение на Интернет можем да изпратим имейл от една точка на света до друга само с един клик и то за секунди. Писането и четенето на имейли е неразделна част от нашето ежедневие и съществуват много устройства, които можем да използваме за тази цел – настолни компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони. Освен […]


Прочети повече →

Най-добрите плъгини в WordPress – Част 1

wp-plugins-300-262-02Плъгините в WordPress са една честа тема за разговор от феновете на платформата. Кои да добавим? Кои ще са полезни за целта на уебсайта ни? Има ли плъгин, който може да реши наш конкретен проблем? В тази поредица от статии ще разгледаме едни от най-полезните WordPress плъгини, които могат да са от изключително значение за […]


Прочети повече →

Какво е уеб сайт?

web-site-300-262В днешния мобилен и технологичен свят бизнесът има силно присъствие в Интернет. Ако вие имате компания, но нямате уеб сайт, то на практика бизнесът ви се дефинира като изцяло “офлайн” и ограничавате достъпа на клиентите си до вашите продукти и услуги. Но защо да се възползвате от това да сте в Мрежата и какви са възможностите, […]


Прочети повече →

Участвай в онлайн конкурса на EURid за .eu и .ею домейни!

eurid-blog-2017Ако си притежател на .eu или .ею домейн, не пропускай да вземеш участие със сайта си в престижния онлайн конкурс организиран от EURid – официалния регистър на европейските домейни. Четвъртото издание на успешното онлайн състезание ще приеме сайтове от всякакъв мащаб и сфера на дейност. Участниците от непрекъснато разрастваща се европейска онлайн общност ще се […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →