Защо не вярваме какво казва Google за новите gTLDs

  by    0   0

За пореден път през последните три години Google потвърждава, че няма да дава предимство при резултатите от търсене на домейни с нови домейн разширения. Дали обаче това е вярно? В тази статия ще ви запознаем с фактите и ще ви дадем примери, според които сами да прецените какви чувства изпита Google към новите gTLDs.

В Webmaster Central Blog, Google отговарят на въпроси свързани с това как се справят новите домейни. Три от тези въпроса са свързани с представянето на новите разширения и по-точно имена като .pizza, .microsoft и разширения за градове като .london и .berlin. Отговорът на търсачката е, че новите gTLDs по никакъв начин не превъзхождат другите имена. Защо обаче ние, и не само ние, не им вярваме?

Не сме ли чували вече това твърдение?

Да се върнем назад към април 2012. Главният изпълнителен директор на компания, използваща няколко нови домейна от първо ниво, твърди че новите gTLDs  ще разтърсят търсачките и .com ще претърпи спад в позициите си. В отговор Мат Кътс, директор в Google, отрича нещо такова да се случи не само за момента, но и в бъдеще.

Въпреки това, голям брой SEO специалисти твърдят, че новите разширения всъщност дават предимство. Според немската компания Searchmetrics разширението .berlin се покачва с 1.18 позиции, когато хората, които търсят информацията, се намират в града.

За да спре домейн индустрията да разпространява информацията, че новите gTLDs имат предимство пред другите през 2012 анализаторът Джон Мюлер за втори път казва „Имам чувството, че трябва да повторим, че все още няма предимства за тези използващи новите TLDs.” Мюлер за трети път твърди същото нещо в най-новия пост в блога на компанията.

Не сме сигурни, че ви вярваме

Като за начало е логично Google да дава някакво предимство на новите домейни. Ако например търсите пица и има уебсайт, който завършва на .pizza, вероятността там да намерите информация е много по-голяма. И въпреки, че Google твърди обратното, както за нас от ICN.Bg, така и за клиентите ни изглежда разумно, компаниите и хората, които използват новите разширения, да получават предимство на база ключови думи.

Промяна в играта

Една трета от приблизително 1500 заявления за регистриране на gTLDs са направени от брандове, включително и марки като: IBM, Heinz, Lego, Ferrari и разбира се Google.

Истината е, че тези компании все още не са стартирали новите си Интернет dot-words, но се очаква това да се промени с времето и тогава Google ще бъде принудени да сменят алгоритъма си на търсене. И така, ако си представим, че съществува домейн surface.microsoft, без никакво съмнение той ще бъде притежание на Microsoft. По същият начин, ако днес компанията стартира нов продукт наречен Desk, почти сигурно е, че в бъдеще desk.microsoft ще бъде създаден и Google ще знае, че когато хората търсят такава информация, това е най-правилното решение за тях.

Втората причина за това компаниите с нови gTLDs да имат предимство се крие в това, че гигантската търсачка прекарва изключително голяма част от времето си в игра на котка и мишка със създателите на уебсайтове по отношение на SEO оптимизацията. Разработчиците откриват как работи алгоритъма, а Google от своя страна улавят модел на поведение и променят алгоритъма. А с помощта на новите различни разширенията Google ще може да разпознава автентичност на темата на сайта и насока на неговото съдържание.

И така защо все пак не вярваме на Google?

За момента Google казва истината, но това не означава, че ние трябва да вярваме на това и утре. Когато направи промяната, което според проучващите ще се случи в период между една и три години, търсачката няма да сподели това с никого. От друга страна, въпреки секретността на Google, промяната веднага ще бъде забелязана. Съветът на ICN.Bg е да продължавате да се вглеждате в детайлите и да следите многото възможности, които новите gTLDs ще ви дадат!


Подобни публикации

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →