Интернет и правни въпроси – има ли закони в онлайн средите

  by    0   0

Един от нашумялите въпроси от дигитално естество в последно време е как интернет да работи отвъд държавните граници и от чие законодателство са зависими потребителите? Технически, интернет е глобална мрежа обслужваща потребители, независимо от местоположението им. Самият факт, че интернет не е свързан с точно определена държава или територия, кара все повече хора да се питат дали интернет може да работи отвъд държавните граници. С израза „работи“ не се има в предвид да функционира, а да се вмести в слоевете на националните закони и практики, които са определяли човешките взаимоотношения в годините преди интернет.

Проектът Internet & Jurisdiction, иницииран през 2012 цели да започне дискусия свързана с разработването на операционни решения за спомагането на транснационалната кооперация за въпросите свързани с правната система, икономиката, човешките права и киберсигурността. През ноември месец се състоя и първата конференция на проекта в Париж, чиято главна цел е да призове за повече кооперация и кординация между държавите. По същият начин, по който интернет свързаността расте в глобален мащаб, така се увеличава и юридическото напрежение касаещо въпроси като – Как да балансираме глобалното спиране на домейни (по дефиниция достъпни в цял свят), които са с въздействие в легалната рамка, специфична за една държава и несъотвестващи с друга? Или въпроса как да се процедира с домейни на уебсайтове, в които част от съдържанието е считано за легално в някои държави, но не и в други?

„Доверието към системата за домейн имената (DNS) е от критична важност за функционирането на интернет“ прочитаме в проекта Internet & Jurisdiction. „Независимостта на домейн системата спрямо политическия и комерсиален натиск е ключов фактор в това отношение. Въпреки трудностите свързани с нелегалните сайтове преминаващи държавни граници, напрежението нараства за спиране на домейните с предполагаемата нелегалност на съдържанието и целите им“

3-те главни модула засегнати на конференцията са: Data & Jurisdiction – Как транснационалният информационен поток и защитата на поверителността могат да бъдат съгласувани със законните изисквания против злоупотреби ; Content & Jurisdiction – Как глобалната достъпност на съдържание да бъде третирана при наличието на широкото разнообразие на държавни правила и норми; Domains & Jurisdiction – Как да бъде запазен неутралитета на интернет, когато националните законови наредби биват прилагани към системата за домейн имена (DNS).
Всеки един от трите модула е фокусиран към увеличаващата се бройка на трансгранични заявки от частни лица свързани с достъп до потребителски данни, сваляне на съдържание и спиране на домейн имена. В тези заявки е замесена повече от една юрисдикция, а това се базира на различните локации, интернет компании, сървъри и регистрари.

Главното съобщение на конференцията е адресирането на транснационални юридически предизвикателства свързани с интернет, които изискват колаборация между всички заинтересовани страни. Планът за взаимна работа ще помогне за структурирането политиката на Internet & Jurisdiction. Този план подпомага колаборацията между страните, информира чрез релевантни изследвания и анализи на правови закони и дигитални норми и насърчава общите разбирания за това кои са приоритетите и трудностите, които се решават чрез взаимопомощ.
Запознайте се подробно с правилата и законите в онлайн пространството: http://www.internetjurisdiction.net/ 


Подобни публикации

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →

Уебинар „Как да си направиш сайт: Първи стъпки“ – Въпроси и отговори

Webinar-First-steps-WP-300-262„Как да си направиш сайт първи: Първи стъпки“ събра на 21.02.2017 г. в платформата на Webinaria.bg уеб ентусиасти и желаещи да стартират своето първо WordPress приключение съвсем сами. Безплатния уебинар, организиран от хостинг компания ICN.Bg с любезното съдействие на нашите партньори и приятели от Webinaria.bg, се води от Любо Николов, който е основател на онлайн […]


Прочети повече →