7 проблема и техните решения за разрастване на стартиращ онлайн магазин

  by    0   0

Съвременният технологичен свят дава множество възможности за развиване на собствен бизнес с ограничен начален капитал и то за малко време. Безплатните и платените CMS платформи, които ни спомагат за бързото разработване и пускане в действие на един малък онлайн магазин, са освен удобни и много лесни за използване. Но какво трябва да знаете, за да може вашият първи e-store да придобие нужната популярност и да стане успешен? Подготвили сме ви няколко съвета за разрастване на малък онлайн магазин, които ще ви помогнат в това начинание.

Кои са причините, поради които вашият онлайн магазин не е „пълен“ с посетители и кои са възможните решения за тези проблеми:

  • Интернет потребителите не знаят за вас – един от най-големите проблеми, които новите онлайн магазини изпитват при стартирането си, е липсата на клиенти. Трябва да помислите за маркетингова кампания, която да запознае желаната аудитория с вашите продукти. Можете да използвате наличните интернет средства – Google Adwords, Facebook и други, с чиято помощ ще достигнете до голям кръг от хора с малко бюджет.
  • Интернет потребителите не се интересуват от вашите продукти – Мащабната маркетингова кампания, която предприемете, няма да помогне за повишаването на продажбите ви, ако продуктите, които предлагате не отговарят на очакванията на клиентите. Направете проучване какъв асортимент от стоки интересува вашата аудитория, правилно я таргетирайте и ѝ предложете продукта, който тя иска. Проверете какво предлагат вашите конкуренти. Почерпете идеи от тях и подгответе правилните стоки за вашия онлайн магазин.
  • Потребителите ви се оплакват от липса на информация за вашите продукти – много често онлайн магазините публикуват малко данни за продуктите, които предлагат. Това усложнява избора на потенциалните клиенти и често ги карат да се откажат от покупка. Предоставянето на достатъчна информация ще даде на потребителите право на информиран избор при поръчването на даден продукт, ще намали случаите на недоволство и като цяло ще повиши клиентското преживяване и удовлетвореността от покупката. Какво е информирания избор: това е правото на всеки потребител да разполага с достатъчно информация и да има възможност да сравнява качествата на различните продукти, които се предлагат в интернет пространството. Той е основната причина за това клиентите да изберат дадена стока.

Опишете всички възможни допълнителни характеристики на продукта – Ако вие бихте имали нужда от допълнителна информация за закупуването на даден продукт, следователно и вашите клиенти биха имали нужда.

  • Прекалено малки или некачествени изображения на продуктите – Изображенията са нужното средство за това потребителите да си „представят“ продукта, който купуват. Много рядко потребителите избират на база номер на продукт и марка производител. Като пример можем да дадем тази RAM памет: Kingston 4GB SODIMM DDR3 PC3-10600 1333MHz CL9 KVR13S9S8/4. Заинтересованите лица нямат нужда от това да видят изображение на този продукт, защото са наясно какво се продава. За стоки, като дрехи, обувки, мебели и т.н., обаче трябва да качите множество качествени изображения, които да помогнат на потребителя да избере правилния продукт, както и да осигурите таблица с размери.
  • Сайтът ви е прекалено объркващ за потребителите – клиентите не се ориентират достатъчно бързо или изпитват проблем с избора и заявяването на желания продукт. За да се справите с този проблем, трябва да направите щателна ревизия на своя сайт и да откриете и елиминирате нещата, които карат клиентите да го напускат. Това може да е недобра организация, неправилна подредба на продуктите, липсата на свързани продукти, които са важни за даден артикул и т.н.
  • Липса на сигурност – създаването на един онлайн магазин, особено такъв, който предоставя възможности за плащане онлайн, се обвързва неминуемо и с добавяне на слой защита, която да подсигури вашия сайт и да защити клиентите ви. SSL сертификатът е един от най-важните елементи, които не бива да пропускате още при самото създаване на вашия нов онлайн бизнес. Потребителят става все по-информиран за своята безопасност и избира да пазарува само от достоверни сайтове, които визуално обозначават своята авторитетност, използвайки SSL сертификат. Липсата на доверие е особено голям проблем при страртиращите магазини, тъй като онлайн потребителите не са запознати с тях.
  • Липса на правилно хостинг решение и липса на обезпеченост на хостинг услугата – Един от най-важните избори, които всеки стартиращ онлайн бизнес трябва да направи, е да открие правилното хостинг решение. Освен ако не сте обвързани с онлайн платформа, която има специална отдалечена инфраструктура, до която нямате достъп, ще трябва да изберете хостинг доставчик. При използването на уеб хостинг вие можете да променяте лесно използваното хостинг решение или да се изместите по всяко време при друг хостинг доставчик, който ще ви предложи по-добри условия. Като начало трябва да предвидите следните неща: колко голям е вашият магазин, кой ще го създаде и кой ще го поддържа, какъв е вида хостинг, който ще изберете и какъв е хостинг плана, който отговаря на изискванията ви.
    • Преценете колко е голям вашият онлайн магазин, колко продукта има поставени в него и какви са следващите продукти, които искате да добавите.
    • Преценете пространството, което ще заеме вашия сайт и какъв трафик има към него. Много често cloud-ът е най-добрия вариант за онлайн магазини, особено когато правите промоции и Black Friday намаления, при които се очаква голям брой едновременни посещения. Ако вашият магазин не е толкова посещаван, можете да изберете плановете Бизнес и Стандарт на Споделен хостинг на ICN.Bg, които са предвидени за стартиращи онлайн магазини.
    • Кой ще създаде и кой ще поддържа вашия сайт: Както казахме има множество възможности и безплатни и платени CMS системи, като PrestaShop, OpenCart и Magento, които с малко познания и време можете да инсталирате и настроите за вашия нов онлайн бизнес. Ако решите, че не можете да се справите с тази задача, можете да наемете freelancer или студио, което се занимава с разработване, настройване и поддържане на e-commerce платформи.

Прочетете още:

Black Friday: 5 стъпки към повече приходи за онлайн магазините

Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday


Подобни публикации

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →

Видео инфографика: NVMe vs SSD vs HDD

NVMe-SSD-HDD-1280-720Може би вече сте чули за новата Faster than SSD shared hosting от ICN.Bg технология – NVMe. Но как се сравнява един SSD диск оборудван с NVMe технологията срещу SATA SSD и стандартните хард дискове (HDD). Революционния комуникационен протокол, който позволява директна комуникация с процесора ни дава възможност да предоставим по-голяма бързина спрямо SATA SSD […]


Прочети повече →