7 проблема и техните решения за разрастване на стартиращ онлайн магазин

  by    0   0

Съвременният технологичен свят дава множество възможности за развиване на собствен бизнес с ограничен начален капитал и то за малко време. Безплатните и платените CMS платформи, които ни спомагат за бързото разработване и пускане в действие на един малък онлайн магазин, са освен удобни и много лесни за използване. Но какво трябва да знаете, за да може вашият първи e-store да придобие нужната популярност и да стане успешен? Подготвили сме ви няколко съвета за разрастване на малък онлайн магазин, които ще ви помогнат в това начинание.

Кои са причините, поради които вашият онлайн магазин не е „пълен“ с посетители и кои са възможните решения за тези проблеми:

  • Интернет потребителите не знаят за вас – един от най-големите проблеми, които новите онлайн магазини изпитват при стартирането си, е липсата на клиенти. Трябва да помислите за маркетингова кампания, която да запознае желаната аудитория с вашите продукти. Можете да използвате наличните интернет средства – Google Adwords, Facebook и други, с чиято помощ ще достигнете до голям кръг от хора с малко бюджет.
  • Интернет потребителите не се интересуват от вашите продукти – Мащабната маркетингова кампания, която предприемете, няма да помогне за повишаването на продажбите ви, ако продуктите, които предлагате не отговарят на очакванията на клиентите. Направете проучване какъв асортимент от стоки интересува вашата аудитория, правилно я таргетирайте и ѝ предложете продукта, който тя иска. Проверете какво предлагат вашите конкуренти. Почерпете идеи от тях и подгответе правилните стоки за вашия онлайн магазин.
  • Потребителите ви се оплакват от липса на информация за вашите продукти – много често онлайн магазините публикуват малко данни за продуктите, които предлагат. Това усложнява избора на потенциалните клиенти и често ги карат да се откажат от покупка. Предоставянето на достатъчна информация ще даде на потребителите право на информиран избор при поръчването на даден продукт, ще намали случаите на недоволство и като цяло ще повиши клиентското преживяване и удовлетвореността от покупката. Какво е информирания избор: това е правото на всеки потребител да разполага с достатъчно информация и да има възможност да сравнява качествата на различните продукти, които се предлагат в интернет пространството. Той е основната причина за това клиентите да изберат дадена стока.

Опишете всички възможни допълнителни характеристики на продукта – Ако вие бихте имали нужда от допълнителна информация за закупуването на даден продукт, следователно и вашите клиенти биха имали нужда.

  • Прекалено малки или некачествени изображения на продуктите – Изображенията са нужното средство за това потребителите да си „представят“ продукта, който купуват. Много рядко потребителите избират на база номер на продукт и марка производител. Като пример можем да дадем тази RAM памет: Kingston 4GB SODIMM DDR3 PC3-10600 1333MHz CL9 KVR13S9S8/4. Заинтересованите лица нямат нужда от това да видят изображение на този продукт, защото са наясно какво се продава. За стоки, като дрехи, обувки, мебели и т.н., обаче трябва да качите множество качествени изображения, които да помогнат на потребителя да избере правилния продукт, както и да осигурите таблица с размери.
  • Сайтът ви е прекалено объркващ за потребителите – клиентите не се ориентират достатъчно бързо или изпитват проблем с избора и заявяването на желания продукт. За да се справите с този проблем, трябва да направите щателна ревизия на своя сайт и да откриете и елиминирате нещата, които карат клиентите да го напускат. Това може да е недобра организация, неправилна подредба на продуктите, липсата на свързани продукти, които са важни за даден артикул и т.н.
  • Липса на сигурност – създаването на един онлайн магазин, особено такъв, който предоставя възможности за плащане онлайн, се обвързва неминуемо и с добавяне на слой защита, която да подсигури вашия сайт и да защити клиентите ви. SSL сертификатът е един от най-важните елементи, които не бива да пропускате още при самото създаване на вашия нов онлайн бизнес. Потребителят става все по-информиран за своята безопасност и избира да пазарува само от достоверни сайтове, които визуално обозначават своята авторитетност, използвайки SSL сертификат. Липсата на доверие е особено голям проблем при страртиращите магазини, тъй като онлайн потребителите не са запознати с тях.
  • Липса на правилно хостинг решение и липса на обезпеченост на хостинг услугата – Един от най-важните избори, които всеки стартиращ онлайн бизнес трябва да направи, е да открие правилното хостинг решение. Освен ако не сте обвързани с онлайн платформа, която има специална отдалечена инфраструктура, до която нямате достъп, ще трябва да изберете хостинг доставчик. При използването на уеб хостинг вие можете да променяте лесно използваното хостинг решение или да се изместите по всяко време при друг хостинг доставчик, който ще ви предложи по-добри условия. Като начало трябва да предвидите следните неща: колко голям е вашият магазин, кой ще го създаде и кой ще го поддържа, какъв е вида хостинг, който ще изберете и какъв е хостинг плана, който отговаря на изискванията ви.
    • Преценете колко е голям вашият онлайн магазин, колко продукта има поставени в него и какви са следващите продукти, които искате да добавите.
    • Преценете пространството, което ще заеме вашия сайт и какъв трафик има към него. Много често cloud-ът е най-добрия вариант за онлайн магазини, особено когато правите промоции и Black Friday намаления, при които се очаква голям брой едновременни посещения. Ако вашият магазин не е толкова посещаван, можете да изберете плановете Бизнес и Стандарт на Споделен хостинг на ICN.Bg, които са предвидени за стартиращи онлайн магазини.
    • Кой ще създаде и кой ще поддържа вашия сайт: Както казахме има множество възможности и безплатни и платени CMS системи, като PrestaShop, OpenCart и Magento, които с малко познания и време можете да инсталирате и настроите за вашия нов онлайн бизнес. Ако решите, че не можете да се справите с тази задача, можете да наемете freelancer или студио, което се занимава с разработване, настройване и поддържане на e-commerce платформи.

Прочетете още:

Black Friday: 5 стъпки към повече приходи за онлайн магазините

Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday


Подобни публикации

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →

Какво е уеб хостинг?

web-hosting-300-262Всеки ден включваме компютъра и влизаме в множество сайтове – четем новини, проверяваме пощата си, разглеждаме социалните медии, слушаме музика, без да се замисляме какво стои зад тях. Когато решим, че искаме и ние да имаме собствен уеб сайт, се замисляме как се справят другите с тази задача. Първоначално ни се струва трудно, но този […]


Прочети повече →

Какво е Google AdWords и какви са предимствата на онлайн рекламата?

GoogleAds-300-262През последното деситилетие бизнесът засили своето присъствие в Мрежата и вече почти няма българска компания, която да не представя своите продукти и услуги в интернет пространството. Става все по-удобно да се рекламира онлайн и с малко бюджет да достигате хиляди потребители ежедневно. Google AdWords прави задачата още по-лесна и ви позволява да таргетирате правилните хора и да […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Инфографика: WordPress vs. Joomla vs. Drupal

asdВсички обичаме детайлни и информативни инфографики, а тази направена от Skilled.co е точно такава. Сравнението между най-популярните CMS платформи – WordPress, Joomla и Drupal ще ви помогне да изберете най-подходящата платформа за новия ви уебсайт. Критериите за сравнение са характеристики като сигурност, време за инсталация, функционалности, теми и плъгини и нужни умения за използването им.


Прочети повече →