Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday

  by    0   0

Ако свързвате Black Friday с онлайн апокалипсис, неработещ сайт и по-скоро спад в продажбите, отколкото множество доволни клиенти, то тази статия е точно за вас. Black Friday e едно от най-очакваните събития за годината както за запалените шопинг маняци, така и за собствениците на онлайн магазини. Той е перфектната възможност да закупите желания продукт с дори 90% намаление, както и да привлечете нови потребители с изкушаваща промоция. Статистиката сочи, че при една добре организирана промоция, подсигурена техническа инфраструктура и внимателно планирана рекламна кампания, само за един ден можете да постигнете обема продажби за цяло тримесечие. Как обаче да преценим колко точно хостинг и колко сървъри са ни необходими?

servers-red1-icon1На първо място е добре да изясним какво означава да спестим от хостинг. Тук не говорим за чисто финансово натрупване на пари. А за правилен подбор на техническо решение, което ще ви помогне да постигнете максимално добри резултати по време на Black Friday и да надминете дори заложените резултати. Ако вече сте получили съвети от типа на преминете към по-скъп хостинг план с повече ресурси или директно към cloud или VPS (виртуален частен сървър), знайте, че това определено не е решение. Единственото което ще постигнете е да похарчите малко повече пари и да си останете с надеждите. Защото не винаги по-скъпа инфраструктура е гаранция за успех. Тайната на успеха се крие в консултация със специалисти и изготвяне на индивидуално решение, съобразено със софтуера на вашия сайт и неговите възможности. Често срещана грешка е пропуските и слабостите в софтуера да се компенсират с повече хардуер. И колкото и финансово резултатно да е това за хостинг компаниите, то определно не води до задоволителни резултати за онлайн предприемачите.

 

Какво се случва със сайта ни по време на промоция от типа BlackFriday?

man-with-stacked-boxes-on-shopping-cartОбичайно, един среден по размер онлайн магазин, използващ готова платформа за онлайн търговия и добре представен в рекламнот простраство генерира около 400 посещения на ден. Посещенията от своя страна водят до преглед на различни страници от сайта. Стандартният път на потребителятобикновено преминава през:

  • landing page – обикновено home страницата на магазина;
  • продуктови страници – потребителят със сигурност ще премине поне през 2 такива, а в най-разпространеният случай, броят на разгледани продукти е между 6 и 8;
  • количка – добавяне на продукти в количката;
  • плащане – страница за извършване на плащане.

money-with-business-by-internetВ песимистичния случай, един потребител ще генрира 5 page views, а в реалистичния около 10, ако извършва покупка и 8 при напускане на сайта без покупка*. При 400 посещения и средно 8 page views на потребител, имаме 3200 page views в един нормален и ненатоварен ден. В перод на промоция, практиката показва, че посещаемостт се вдига поне десетократно, което в нашия случай означава поне 32 000 page views. Този трафик обикновено е разпределен в работните часове от деня между 10 и 5, а над 60% от него е силно концентриран в 2 силни часа. Например ако вие рекламирате предварително, че на дата Х ще започне промоция и изпратите newsletter рано сутринта, вашите най-пикови часове ще са в периода между 10 и 12 – тоест първите два часа след получаване на имейл кампанията. Готов ли е вашия хостинг да понесе толкова натоварване за толкова кратко време?

*Обобщена статистика на база проучване измежду 4 водещи платформи за онлайн търговия. 

Сървър срещу уеб сървър

skorost-red1-icon5Всъщност точния въпрос е не дали е готов хостингa, а може ли уеб сървърт да издържи това натоварване. Традиционният споделен хостинг в света използва Apаche уеб сървър, оптимизиран да доставя различни видове съдържание (динамично – уеб сайтовете, статично – картинки, стиловете на сайта, графично оформление и т.н.) на различни домейни, част от различни клиенти. Колкото и популярен и оптимизиран да е уеб сървъра на споделен хостинг, той има своите ограничения. При ICN.Bg благодарение на допълнителни оптимизации с вътрешно разработен софтуерен слой, който филтрира зловредни заявки, оптимизира и ускорява изпълнението на заявки, уеб сървъра може да обработи много повече едновременни заявки, като едновременно с това предоставя и допълнителна защита от типа Web Application Firewall. Тук е добре да уточним, че Apache уеб сървъра се използва не само при услугата споделен хостинг, но и при cloud, VPS и нает сървър. Това ни навежда на извода, че преминаването автоматично към по-високо хостинг решение, няма да доведе до по-голяма производителност на Apache и това не е решение, което ще понесе целия трафик по време на Black Friday. Добавянето на повече RAM, CPU, HDD, SSD няма да повлияе на достигането на лимитите на уеб сървъра. Говорейки за него е добре да уточним и факта, че едно page view, не е една заявка, а няколко заявки към уеб сървъра и базата данни. Оптимизирането на уеб сървъра специално за целите на уеб сайта е една от най-ефективните мерки за подобряването на представянето на уеб сайта.

 

Има ли алтернативно решение и заместител на Apache?

Алтернативата е nginx – изключително мощен уеб сървър, който е с подобрено действие то Apache. Поддържа повече еднвременни заявки и е по-стабилен при високо натоварени уеб сайтове. Разбира се и той не може да се нарече панацея и има своите недостатъци, като например невъзможността да изпълнява всички стандарти за mod_rewrite.

Втори вариант е използването на LiteSpeed, който се характеризира с още по-голяма съвместимост и бързина.

Смяната на уеб сървъра не гарантира подобрение на скоростта или увеличение на капацитета. Оптимизацията е ключовия фактор.

Има ли универсално решение?

Отговорът на въпроса е твърдо НЕ! Силно препоръчително е преди да си създадете главоболия като миграция на сайтове, заплащане на хиляди левове за излишна инфратсруктура и ангажиране на няколко ИТ специалиста, да се свържете с вашия хостинг доставчик за консултация. В повечето случаи тази консултация е безплатна при преминаване към специализирано решение и ще ви спести както време, така и финанси.

Трябва ли да премина на cloud както всички други съветват?

cloudЧесто преминаването към клауд сървър е стабилно решение. Повечето ресури дават нужния капацитет при натоварване и ако то е равномерно в повечето случаи облачния сървър ще отговори на нуждите ви. Клаудът със сигурност ще ви даде еластичност и гъвкавост, но за да обслужите и пиковото натоварване той трябва да бъде комбиниран и с други решения, които да осигуряват вашия успех и спокойствие. Добро решение е добавянето на load balancer и изграждането на клъстърна ферма в cloud, към чиито отделни виртуални машини да се разпредели натоварването. В този случай load balancer-ът играе ролята на разпределител на отделните заявки, като практически може да се понесе неограничено натоварване.

friendly-geeks-logoХостинг специалистите на ICN.Bg препоръчват във всек случай да се подходи индивидуално. В зависимост от платформата на онлайн магазина, както и от използваните технологии, броят артикули в магазина, неговата популярност и предвидената рекламна кампания, могат да се приложат различни решения, започващи и от по-ниските ценови класове.


Подобни публикации

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →

Видео инфографика: NVMe vs SSD vs HDD

NVMe-SSD-HDD-1280-720Може би вече сте чули за новата Faster than SSD shared hosting от ICN.Bg технология – NVMe. Но как се сравнява един SSD диск оборудван с NVMe технологията срещу SATA SSD и стандартните хард дискове (HDD). Революционния комуникационен протокол, който позволява директна комуникация с процесора ни дава възможност да предоставим по-голяма бързина спрямо SATA SSD […]


Прочети повече →

Кои са видовете хостинг?

web-hosting-types-300-262 (1)Всички сайтове, които посещавате, независимо дали Facebook, онлайн магазин, блог или пък имейл доставчика ви, използват хостинг. Хостингът е една от тези сфери, в които човек лесно може да се „изгуби“, ако няма правилната „карта“. За да ви ориентираме в множеството различни услуги, сме ви подготвили полезна статия, която ще ви въведе в спецификите на […]


Прочети повече →