Mobile-friendly Update на Google посреща Mobilegeddon

  by    0   2

Предупреждение – настъпва Мобайлгедон!!!

Разберете какво мисли Google  по темата responsive дизайн и мобилна версия на сайта, както и какви мерки трябва да предприеме всеки бизнес, за да е успешен!

Цифрите говорят сами! Вижте какво ни показва съвременната технологична тенденция (по данни на IDC – International Data Corporation):

1,4 млрд. смартфони са доставени в света през 2014г. Това са с 27,7% повече мобилни устройства от 2013г. А трябва да се има в предивд, че тази тенденция продължава да нараства. Зашеметяващият ръст на употребата на мобилни устройства говори само за едно единствено нещо –  че е настъпила Ерата на мобилното сърфиране из интернет. В тази връзка вижте какво предприе Google и какво разкрива в новия си update.

Като лидер в онлайн пространството Google се опитва да създаде (и го прави успешно) една mobile friendly среда за всички потребители. Бизнесите, които пък искат да са в крак с последните промени трябва да създадат мобилна версия на сайта си, ако желаят тяхната уеб страница да се класира добре и в резултатите при търсене през мобилно устройство.

Ако притежавате онлайн бизнес и искате да избегнете недоволството на вашите клиенти, когато разглеждат продуктите или услугите в сайта ви през мобилния си телефон (а това е доста често явление), то разберете как новият update може да ви бъде от полза като научите някои интересни факти покрай него.

След като през февруари Google заяви, че ще въведе значителни промени в алгоритъма за класиране на резултати от мобилни устройства, от 21 Април те вече са факт. Сайтовете отговарящи на т.н. mobile-friendly фактори в своето съдържание и мобилните приложения, участващи в App Indexing за регистрирани потребители, ще бъдат по-добре класирани в резултатите от мобилно търсене.

Тази промяна в алгоритъма не просто ще слага етикет на вашия сайт като mobile-friendly, но също така ще използва това, за да определи, дали той трябва да се класира по-високо в резултатите от търсенето. Тя ще засегне мобилни търсения на всички езици от цял свят и ще има значително въздействие върху резултатите от търсенето. Всъщност това е разширение на mobile ranking demotion, което Google стартира през 2013г. Потребителите ще бъдат изключително улеснени, тъй като ще намират по-лесно и бързо качествена и релевантна информация, която е оптимизирана за техните устройства.

Другата промяна е свързана с класирането на мобилните приложения, които са индексирани от Google чрез App Indexing. Те ще бъдат класирани много по-добре, но това важи само за регистрирани потребители, които имат свалено приложението на тяхното мобилно устройство.

Нововъведенията със сигурност ще помогнат и ще дадат  предимство на mobile-friendly уеб страниците в резултатите от мобилното търсене в Google. Те оказват влияние само върху мобилното търсене, но не и върху търсене от компютър или таблет. Ако се чудите как да разберете, дали вашият сайт е индексиран от Google като mobile-friendly вижте дали той има mobile-friendly label.

 Ако нямате, но искате такъв, то вижте как да помогнете на  GoogleBot  да идентифицира сайта ви като mobile-friendly:

  • Избягвайте софтуери и технолгии, които не са често срещани при мобилни устройства, например като Flash;
  • Използвайте текст, разпознаваем без мащабирaне;
  • Оразмерявайте съдържанието на страницата да е такова, че да не се налага потребителите да преместват скролера на страницата хоризонтално;
  • Оставяйте достатъчно разстояние между линкове и табове, така че те да се натискат без проблем през мобилно устройство.

Препоръчваме ви да тествате дали сайтът ви е mobile-friendly от Mobile-Friendly Test tool. Прегледайте  Mobile friendly Guidelines. Всичко това ще ви помогне да прeвърнете вашия сайт във един friendly-mobile сайт. Вашите потребители ще бъдат доволни, а бизнесът ви ще се развива успешно. 

Класирайте по-добре вашия сайт в Google  сега!   

Освен това ние ви напомняме, че ако искате вашия сайт да е добре класиран от всякакви устройства, то вие трябва да се погрижите и за още няколко неща – предоставяйте онлайн сигурност на потребителите си чрез SSl сертификати. Повече информация за тях и взаимодействието им с Google Ranking можете да намерите тук. Друга важна стъпка е да не позволявате на вашият сайт  да работи бавно! Ако имате такъв проблем и се чудите какво го причинява погледнете нашите съвети.

Всички тези мерки ще предотвратят преминаването на бъдещите ви клиенти към по-добре оптимизирани конкурентни сайтове! Желаем ви успех!

 


Подобни публикации

Участвай в онлайн конкурса на EURid за .eu и .ею домейни!

eurid-blog-2017Ако си притежател на .eu или .ею домейн, не пропускай да вземеш участие със сайта си в престижния онлайн конкурс организиран от EURid – официалния регистър на европейските домейни. Четвъртото издание на успешното онлайн съзтезание ще приеме сайтове от всякакъв мащаб и сфера на дейност. Участниците от непрекъснато разрастваща се европейска онлайн общност ще се […]


Прочети повече →

Съвети за подобряването скоростта на сайта ви

web-site-speed-300-262Преди SEO oптимизацията на сайта ви има едно важно нещо, за което е нужно да се погрижите. То е не по-малко наложащо и е от основно значение за Google ранкинга на уебсайта. Добре структурираният сайт със скоростно зареждане е от основно значение за качествения user experience. Една от първите оптимизации, които трябва да направите за […]


Прочети повече →

Подобряване производителността на сайта ви с ActiveCache – статистика и тестове

ActiveCache-300-262Статистиката ни показва, че вече голяма част от нашите клиенти са активирали ActiveCache – инструмента, който предостави бързина на сайта ви и помогна за ефективното използване на хостинг ресурсите. Производителността на тези уебсайтове се повиши благодарение на кеширащите системи, който се активират с помощта на ActiveCache – Redis и Memcached. В тази статия ще ви […]


Прочети повече →

Как ефективно да планирате новия си уебсайт?

web-site-planning-300-262Както е с всички важни проекти, навременното планиране и ясните цели за уебсайта ви са задължителна част от бъдещия му успех. Ясната посока, която сте определили, няма да ви гарантира успех, но ще увеличи шанса да си спестите неспазени срокове, надхвърлени бюджети и съдържание, попаднало не на мястото си. Пътят, по който ще върви новият […]


Прочети повече →

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →