by    3   0

Преди няколко седмици светът разбра какво толкова от Google готвеха за своите потребители. Ние, като високо технологична компания, с интерес следим темата и решихме да споделим първите си наблюдения с вас.

1logo-350px-transperantСлед над половин година медийни спекулации, че Facebook изпреварва сериозно Google по брой потребители и, изненада!, приходи, че борсовите оценките на гигантската социална мрежа на Зукърбърг растат главоломно, Пейдж, Шмид и Брин заеха нападателна позиция. През 13-та година от основаването си, в тийнейджърска възраст, но старец на фона на Facebook, Google реши да опитоми Web 2.0 бика. За пореден път. Защото едва ли са много онези от нашите читатели, които ползват най-социалната от социалните услуги на Google – Групите. Колко от вас предпочитат Picasa пред Facebook или Flickr, ако трябва да сравняваме? Ако трябва да сте честни, бъзикате ли се с приятелите си в Buzz, или по-скоро ще пуснете някой интригуващ коментар в Twitter.

А може би не трябва да сме така късогледи и е добре да се вгледаме отвъд дърветата, за да видим гората. Може би със своята социална мрежа, с мисия „real-life sharing, rethought for the web” Google не просто иска да измести Facebook от пазара, а да създаде алтернатива на монопола, от една страна, и да продължи политиката си бавно, тенденциозно и сигурно да събира информация за потребителите си, от друга. Защото Google вече има милиони потребители по целия свят и не се притеснява да иска още и да знае още повече за тях.

Що се отнася до самия продукт, гръбнакът на мрежата е едно намигане към Facebook – така обсъжданите напоследък „кръгове“ дават на потребителите свободата да споделят определена информация с определени хора, а не всичко с всички. Така де, поне веднъж сте чували вицове за хора, които са споделили, че си търсят работа във Facebook, а за зла беда шефът (настоящият, не бъдещият) го е прочел… Google спестяват това, като придават нов смисъл на думата „кръг“.

Нищо ново и изненадващо не е груповата чат услуга Huddle, или пък изрезките от новини от Sparks. Може би Hangouts, която дава възможност за импровизиран видео чат със случайно срещнат оналайн приятел, ще има по-голям потенциал за развитие. Така или иначе, проектът сериозно разчита на емоциоланото си въздействие върху индивидуалния потребител.

Що се отнася до бизнеса, който с притаен дъх очаква пускането на корпоративните профили – вече  стотици брандове се заеха да събират последователи, макар и наясно, че Google не са благословили бизнес сметките в Google+. Не можем да не си припомним времето от близката история на Facebook, когато фирмите се представяха с персонални профили, трупаха приятели и им говореха с човешки глас, а фен страниците се ползваха с пренебрежим интерес. Няма да спекулираме по темата, просто очакваме с нетърпение да видим различната бизнес среда, която Google ще пуснат до края на годната. И макар че разполагаме с експериментален профил за наблюдение на мрежата отвътре, не планираме да го ползваме за общуване с вас.

Накратко, като хостинг компания, която разчита на постоянна двустранна комуникация със своите клиенти, се надяваме, че Google ще предложат на бизнеса една семпла онлайн среда, която ще предизвиква PR потенциала на брандовете, ще насърчава креативността и уменията за комуникация онлайн, ще се основава на качествено съдържание, а не на зайци в шапката като лайкове, томболи, игри и т.н., за да не се налага да мени правилата на играта в движение. И не на последно място, възможности за задълбочен анализ и интеграция на продукти за бизнеса като AdWords.

И накрая, социалният елемент в маркетинга ще бъде опеределящ в глобалния бизнес още дълго. Без съмнение Google разполагат с добри маркетолози, умеят за създадат любопитство около продуктите си и да ги продадат още преди да са на пазара, но доколко могат да задържат потребителите е друг въпрос. Само времето ще покаже, а ние сме с билет за първи ред.


Подобни публикации

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“

Webinar-GoogleAds-300-262Имаме удоволствието да ви поканим на нашия безплатен уебинар на тема „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ , където ще разберете повече за един от най-мощните маркетингови инструменти в съвременния технологичен свят. Уебинарът е с практическа насоченост и ще ви помогне да създадете своя първа рекламна кампания в Google, да я управлявате […]


Прочети повече →

Студенти и ученици ще се състезават в конкурс за есе на икономическа тема

Essay_cut-300х262Четвърти национален конкурс за студентско и ученическо есе се организира от клуб „Финанси“ на Икономически университет – Варна. Вече 4-та година млади таланти обучаващи се в сферата на икономиката и финансите, запрятат ръкави и се конкурират за най-добро и креативно есе, а от хостинг компания ICN.Bg отново ще подкрепим състезанието.


Прочети повече →

Faster than SSD shared hosting от ICN.Bg с новата технология NVMe

NVMe-300-262SSD дисковете определят бъдещето на всички онлайн услуги и в най-скоро време ще изместят класическите магнитни дискове, които не предлагат толкова голяма бързина на пренос на данните. Без значение дали става въпрос за малък персонален сайт, приложение за онлайн банкиране или голяма платформа за онлайн пазаруване, всеки хостинг потребител иска неговият онлайн проект да достига […]


Прочети повече →

Въпроси и отговори относно заявяването и регистрацията на домейни с разширение .БГ

imenabgВ тази статия ще отговорим на най-важните въпроси отнасящи се за заявяването и регистрацията на домейн имена на български език с новото домейн разширение .БГ. Към момента ICN.Bg не е акредитиран регистратор на домейн имена в тази област, тъй като тази възможност не ни е предоставена от официалния регистър Имена.Бг, който обслужва това домейн разширение. […]


Прочети повече →

Важни акценти относно новите български домейн имена .БГ

imenabgОт днес вече можете да заявите домейн на български език с разширение .БГ! Това стана ясно днес на пресконференция на новия регистър Имена.Бг АД. В официалното си обръщение стана ясно, че новите домейн имена влизат в така наречения “Sunrise” период. Ще се опитаме да отговорим на вашите въпроси свързани с новото домейн разширение .БГ, като […]


Прочети повече →