Скритите съкровища на Google Adwords – за кои функционалности и инструменти не сте предполагали, че съществуват

  by    0   0

Не веднъж сме коментирали предимствата и недостатъците на Google AdWords и възможностите, които предоставя платформата на Google за създаване на успешни рекламни кампании. Днес обаче бихме искали да хвърля поглед към “скритите съкровища” на AdWords. Несъмнено, за да сте максимално успешни в своята работа в сферата на онлайн маркетинга, ще дойде момент, в който ще се сблъскате и ще се наложи да приложите поне част от описаните по-долу функционалности на Google AdWords. Ето няколко съвета от Ивелина Манова GoogleCertifiedTrainer в  AdAcademy

automated-rules1. Automated Rules
Функция, която можете да настроите да извършва автоматично промени в състоянията на рекламите ви, бюджетите и офертите, с цел да ви спести време и да ви помогне да управлявате профила си в AdWords по-ефективно. Можете да настроите правило за автоматично изпълнение при следните примери:

  • промяна на бюджета Ви в определени дни от седмицата;
  • включване или изключване на определени реклами за специална промоция, неодобрени реклами или друго;
  • поставяне на пауза на ключови думи с ниска ефективност.

 

2. Scripts
Скриптовете на AdWords Ви позволяват да автоматизирате действия във вашия AdWords акаунт с добавяне на скрипт, изпълняващ се при определени и зададени от вас условия. Можете да използвате скриптове например, за да:

  • създавате, редактирате или изтривате елементи в акаунта си;
  • да генерирате отчети на дневна, седмична или месечна база;
  • да откривате продукти с изчерпано количество.

Имате предвид, че при използването на скриптове ще трябва да изпълните всеки скрипт ръчно, а промените в тях не могат да се отменят.
Съществуват готови скриптове, които можете директно да приложите като промените единствено две-три променливи, а необходимата информация след това може да откриете в ексел файл в Google Drive.

scripts-adwords

3. Bulk edits (групови редакции)
Груповото редактиране означава едновременно редактиране на повече от едно нещо във вашия AdWords акаунт. Чрез груповите редакции можете да спестите време, като едновременно актуализирате няколко елемента в една или няколко кампании.

 

adwords-editor4. AdWords Editor

Един чудесен инструмент, с който можете да работите офлайн и само да качвате промените, които сте приложили към един или няколко акаунта. Интерфейсът на Editor е по лично мнение малко ограничаващ SEM специалистите, но всеки би се съгласил, че по-лесно се качват 200 реклами и 500 думи през него, отколкото онлайн. Необходимо е да инсталирате софтуера и да свалите най-новата информация от вашия акаунт. След това можете да оптимизирате от всяко място без интернет.

 

 

5. Labels (етикети)
Етикетите са чудесен начин да организирате вашия AdWords акаунт, така че да можете бързо и лесно да филтрирате и създавате отчети за данните, които са от най – голямо значение за вас и вашия бизнес. Можете да прилагате етикети към:

  • ключови думи
  • кампании
  • рекламни групи
  • рекламни карета

Това ви позволява да проследите каква е ефективността на създаваните от вас персонализирани категории – както едни спрямо други, така и спрямо обектите без етикет в профила ви.

labels-adwords

Използването на функционалностите за оптимизация и автоматизация би могло да спести излишното време за кликане по интерфейса, а да отделите повече внимание на стратегията и оптимизацията на акаунта. Необходимостта от тях се показва най-често при по-големи акаунти или при такива, които изискват ежедневни промени с големи мащаби.

 

Статията е любезно предоставена от Ивелина Манова http://www.adacademy.net/

 


Подобни публикации

Уебинар: „Как да изградим AdWords кампания, която да генерира печалби?“ – Въпроси и отговори

Webinar-GoogleAds-300-262След успешния уебинар „Как да изградим успешна AdWords кампания?“ останаха много въпроси, на които обещахме да ви дадем отговор. Валя Йорданова от дигитална агенция PPC.bg, която бе лектор на събитието и която спедели своя опит и познания с всички участници, ви е подготвила един полезен материал, в който ще откриете още ценна информация за платформата […]


Прочети повече →

Как да създадем успешен рекламен текст за Google AdWords

adwords-text-300-262Интернет рекламата чрез Google AdWords с всеки изминал ден се превръща във все по-ефективен маркетингов инструмент за популяризиране на бизнес дейността на много компании. Google платформата ви помага да увеличите трафика към своя сайт чрез платена реклама в Google търсачката. И ако трябва да бъдем честни, да имаш Google реклама и не само маркетингов инструмент за популяризация на […]


Прочети повече →

Харчете бюджета си умно с Google AdWords

blog-image-adwordsGoogle AdWords е един от най-динамично променящите се продукти на Google и за да бъдат нашите рекламни кампании максимално успешни и за да достигнем максимални KPIs е необходимо да бъдем в крак с новостите и промените. Ако все още сте начинаещи, една добра идея, която можем да ви споделим е да започнете вашите рекламни кампани с […]


Прочети повече →

Първи стъпки в Google AdWords – мрежи на разпространение, подбор на думи и бюджет

google-adwords-blogАко искате да започнете да рекламирате вашия бизнес онлайн, то вероятно Google AdWords може да ви помогне. В тази статия ще откриете няколко полезни съвета за нови клиенти на платформата. Ако вече имате ваш уебсайт можете да увеличите трафика към него като използвате платената реклама в Google търсачката.


Прочети повече →

Adwords Center с AdAcademy

blog-google-adsВ отговор на многобройните запитвания и въпроси свързани с Google Adwords, които получаваме ежедневно, решихме да ви изненадаме и да предложим решение за всички ваши ad-групови, ad-кампанийни, дисплейни и broad match терзания. Ако сте прекарвали дълги часове в размисли как да бъдете на първо място в Google и безсънни нощи в чудене как да структурирате […]


Прочети повече →